معرفی کتاب؛

«سرباز ملت»

«سرباز ملت» بیانات، نظرات، سخنان و توصیفاتی در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی است که به قلم «پوریا رحیمی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۲۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ - 14October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «سرباز ملت» عنوان کتابی است که به قلم «پوریا رحیمی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۲۵۰ صفحه‌ای توسط انتشارات «نشر صریر» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان به چاپ رسیده است.

کتاب فوق تحت عنوان «سرباز ملت»، بیانات، نظرات، سخنان و توصیفاتی در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی است که با عناوینی همچون توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید سلیمانی، چرا مردم قاسم سلیمانی را دوست داشتند، مروری بر زندگانی شهید سلیمانی، یک خون و این همه برکت، شجاع و بی‌ادعا، مقاومت حکیمانه، قسمتی از جنایات هولناک داعش، نشانه‌های تولد خاورمیانه جدید، شهید قاسم سلیمانی برای آینده چه ساخت و متن کامل وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی را دربرگرفته، منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده:

رسم است وقتی بزرگی یا مسئول مملکتی رخت سفر را میپوشد و می‌رود، به یادش دسته گلی را بر میز و صندلی او می‌نهند. عجبا هر چه می‌گردیم دفتر کار سردار سلیمانی را نمی‌یابیم. میز و صندلی او را نمی‌یابیم. خدایا دسته‌گل‌های‌مان را کجا ببریم. شهید سلیمانی از معدود فرماندهان عالی رتبه سپاه بود که در این دو دهه جایگاه عالی خود را در قلب عموم مردم ایران حفظ کرد و از آلودگی‌های سیاسی، اقتصادی و ... در امان ماند، از این رو شهادتش جانسوز است.

چرا مردم قاسم سلیمانی را دوست داشتند

جواب این سؤال ساده است، او کارش را به خوبی انجام می‌داد. قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران بود. وظیفه نیروی قدس سپاه حراست از ایران و مقابله با دسیسه‌های خارجی علیه کشور است. مردم در این سال‌ها فقط شعار دیده بودند، اما سلیمانی به خوبی نشان داد که چگونه می‌شود حرف‌ها را به عمل تبدیل کرد. داستان داعش نمونه خوبی از این ماجراست. داعش آمده بود تا ریشه ایران و شیعه را بزند. اما سردار ایرانی به خوبی جلوی آن‌ها ایستاد و اجازه این اقدام را به آنها نداد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها