امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۵۰۰ واحد مسکونی و ۲۳۰۰ شغل برای ایثارگران آذربایجان غربی

تفاهم‌نامه تأمین یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و دو هزار و ۳۰۰ شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان غربی امضا شد.
کد خبر: ۴۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ - 13October 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تفاهم‌نامه تأمین یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و دو هزار و ۳۰۰ شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی، امروز (سه‌شنبه) با حضور «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی امضا شد.

«سعید اوحدی» در این مراسم که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تسلیت وفات پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: امروز برای جبران کاستی‌ها در زمینه خدمات‌رسانی به ایثارگران، باید با رویکرد جدیدی وارد عرصه مدیریت و خدمت شویم و این رویکرد همان «مدیریت جهادی» مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۵۰۰ واحد مسکونی و ۲۳۰۰ شغل برای ایثارگران آذربایجان غربی

وی افزود: البته فشار‌های بی‌سابقه و ظالمانه‌ای از سوی استکبار علیه مردم ما اعمال می‌شود و کار بسیار سخت شده است؛ اما خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد و با رویکرد «مدیریت جهادی» می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد نیز نشانه‌ای از موفقیّت بر اساس تکیه بر داشته‌های داخل کشور است.

معاون رییس جمهور، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ثروت و داشته‌های واقعی کشورمان دانست و گفت: استان آذربایجان غربی دارای حدود ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار جانباز و دو هزار آزاده است و این گنجینه عظیمی است که با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست. امام صادق (ع) می‌فرمایند وقتی خداوند نعمتی را به انسان اهدا کرد، اگر انسان با همه وجود به آن نعمت معرفت و آگاهی پیدا کند شکر نعمت را به جای آورده است. ما نیز اگر می‌خواهیم قدردان نعمت بزرگ ایثار و شهادت باشیم باید به درستی آن را بشناسیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات استاندار آذربایجان غربی به منظور ایجاد زمینه امضای تفاهم‌نامه تأمین یک هزار و ۵۰۰ مسکن و دو هزار و ۳۰۰ شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی، گفت: به منظور اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، کارگروهی برای اجرای آن تشکیل می‌شود و دو نفر از خود ایثارگران نیز بر اجرای این تفاهم‌نامه نظارت خواهند داشت.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم، عمل به وظایف در قبال جامعه ایثارگری را از دغدغه‌های اصلی تمام مسئولان دانست و گفت: همه ما در برابر این عزیزان مسئولیت‌هایی داریم و خود را مدیون فداکاری‌های آنان می‌دانیم. خوشبختانه از زمان حضور جناب مهندس «اوحدی» در بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاهد تحولات و اتفاقات بسیار خوبی در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم.

امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۵۰۰ واحد مسکونی و ۲۳۰۰ شغل برای ایثارگران آذربایجان غربی

«محمدمهدی شهریاری» ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای مشکلات خاصی است و برطرف کردن مشکلات این استان نیاز به همراهی تمام مسئولان و نمایندگان این استان دارد. خوشبختانه با وجود تمام مشکلات در سال گذشته ۴۰ هزار شغل در آذربایجان غربی ایجاد شد و می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب نرخ بیکاری استان را بیش از پیش کاهش داد.

وی در ادامه سخنان خود، به بیان مشکلات و نیاز‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه‌های درمان، درصد‌های جانبازی و نیاز‌های فرهنگی و تفریحی و مسائل مربوط به جانبازان شیمیایی شهر سردشت پرداخت. همچنین «سید سلمان ذاکر» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز، به تشریح شرایط ایثارگران استان آذربایجان غربی و درخواست‌های آنان پرداخت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها