آمریکا در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در دیرالزور در راستای قاچاق نفت سوریه

پایگاه خبری روسی به نقل از منابع محلی از تحرکات آمریکا برای ساخت یک پایگاه نظامی در دیرالزور در راستای قاچاق نفت سوریه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 13October 2020

آمریکا در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در دیرالزور در راستای قاچاق نفت سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درحالی‌که دونالد ترامپ بار‌ها در سخنرانی‌ها خود درباره چرایی ادامه حضور نظامیان این کشور در سوریه اذعان کرده که آمریکا به دلیل نفت در این کشور حضور دارد، رسانه‌ها از اقدام ارتش آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در ریف دیر الزور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی سوری به خبرنگار «اسپوتنیک عربی» خبر دادند که ارتش آمریکا در منطه بیابانی شهر الباغوز در ریف دیر الزور واقع در یکی دو کیلومتری از مرز سوریه با عراق در امتداد رودخانه فرات، در حال ایجاد یک پایگاه نظامی جدید است.

به گفته این منابع محلی، کار ساخت پایگاه نظامی جدید ارتش آمریکا هفته گذشته شروع شد و روز دوشنبه (دیروز) «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» همپیمانان کُرد واشنگتن در سوریه به منظور تامین امنیت این منطقه مستقر شده‌اند.

طبق گزارش اسپوتنیک، آمریکا تا قبل از این در استان دیر الزور و مناطق نزدیک به میادین نفتی این استان سوریه، سه پایگاه نظامی غیرقانونی احداث کرده است.

تشدید تحرکات نظامی آمریکا در سوریه در شرایطی انجام می‌شود که دونالد ترامپ در سخنرانی ۳۰ شهریورماه خود اذعان کرد، واشنگتن به خاطر نفت سوریه در این کشور حضور دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار