فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران:

دشمن‌شناسی لازمه مدیریت اسلامی است/ شهید شوشتری در برملا کردن ماهیت دشمنان، مردم را دچار تردید نمی‌کرد

سردار سیدحسن مرتضوی گفت: تلاش سردار شوشتری و دیگر شهدا این بود که ماهیت دشمنان انقلاب را برملا کنند؛ بر همین اساس باید دشمن‌شناسی را در شیوه‌های مدیریتی به کار ببندیم.
کد خبر: ۴۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ - 13October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری یادواره شهدای وحدت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدحسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران و اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد.

سردار مرتضوی در این نشست اظهار داشت امروز کشور شرایط خاصی را سپری می‌کند. شرایط بسیار پیچیده‌ای که ضرورت دارد همواره هوشمندی، تدبیر، اخلاص، استقامت، مدیریت جهادی و قدرت برخورد با مشکلات به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر مورد توجه آحاد مردم ایران اسلامی و دولتمردان قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به دنبال آن هستند تا باورهای راستین و اعتقاد مستحکم مردم به نظام را خدشه‌دار کنند؛ بر همین اساس باید از هر لحظه، موضوع و مناسبتی برای ایجاد امیدبخشی در جامعه و افشای ماهیت واقعی دشمنان و یادآوری شایستگی‌های امت همیشه در صحنه ایران اسلامی و شکست‌های مفتضحانه دشمنان در عرصه‌های مختلف استفاده کرد و خود را همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب مقید بدانیم.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی در جهت فهم درست فرامین فرماندهی معظم کل قوا گام برداریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: امروز باید برای مقابله با دشمنان اسلام، قدرت دفاعی خود را ارتقاء دهیم. یکی از اصلی‌ترین مولفه‌هایی که می‌تواند ما را در ارتقای قدرت دفاعی یاری کند، داشتن شناخت نسبت به شهدا و سیره عملی آنها و همچنین عمل به آن است. باید یاد و خاطره شهدا همواره در فضای معنوی، عاطفی و تاثیرگذار جامعه زنده نگه داشته شود.

سردار مرتضوی بیان داشت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه صحنه‌ها حرف برای گفتن دارد و در حوزه دفاعی و علم و تکنولوژی جزو برترین‌های جهان است و می‌توان با افتخار از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کرد به دلیل ایثار، از خودگذشتگی، رشادت و مقاومت شهدا خانواده آنها و ایثارگران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خراسان بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله تا به امروز منشاء اثر بوده است. قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) توانسته با انسجام، هم‌افزایی و ارتقاء توان رزمی خود، نقش بسیار موثری را در راستای ایجاد امنیت پایدار، ماندگار و مردمی ایفا کند.

سردار مرتضوی در ادامه به جایگاه سردار شهید شوشتری اشاره کرد و افزود: شهید شوشتری یکی از اصلی‌ترین استوانه‌های دفاع مقدس و بعد از این حماسه جاوید به عنوان یک چهره شاخص و برتر در همه عرصه‌ها شناخته شده است.

وی تاکید کرد: نیاز امروز جامعه این است که سیره عملی شهدا به خصوص سردار سرلشکر شهید نورعلی شوشتری را خوب بشناسیم و آن را به نسل جوان و مومنین انقلاب انتقال دهیم تا از آن در جهت اعتلای نظام مقدس مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: باید توان نظام مقدس جمهوری اسلامی که نشات گرفته از فداکاری و رشادت شهدا و ایثارگران است را عالمانه و با منطق قوی به رخ جهانیان کشاند تا دشمنان در تصمیم‌گیری‌های خود دچار خطا نشوند و باعث امید و نشاط در دل دوستداران انقلاب اسلامی شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: دشمن تلاش دارد دفاع مقدس را تحریف و خالی از منطق و تدبیر جلوه دهد. اگر شخصیت سردار شهید شوشتری را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که هر آنچه در این شهیدوالامقام وجود داشته با عقل و تدبیر عجین بوده و همواره در همه صحنه‌ها تصمیماتی را که اتخاذ می‌کرده از عقلانیت مبتنی بر اراده قوی و منطقی مستحکم برخوردار بوده است.

سردار مرتضوی افزود: ۱۱ سال از شهادت سرلشکر نورعلی شوشتری می‌گذرد و همواره عاشقانه، مشتاقانه و با بصیرت تلاش داریم تا همواره راه، مسلک و مکتب شهیدان به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و نورعلی شوشتری را بیش از گذشته تبیین و معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش سردار شوشتری و دیگر شهدا این بود که ماهیت دشمنان انقلاب را برملا کنند. آنچه که از شهدا به یاد داریم و باید در شیوه‌های مدیریتی آن را کار ببندیم، دشمن‌شناسی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران ابراز داشت: شهید شوشتری به درستی اردوگاه دشمن و شیوه‌ها و روش‌های دشمنی با انقلاب را می‌شناخت؛ بر همین اساس تلاش می‌کرد که در روشن کردن ماهیت دشمنان به‌گونه‌ای عمل کند تا مردم در شناخت دشمن دچار تردید نشود.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیاز امروز جامعه تفکیک جبهه دوست و دشمن است، بیان داشت: گروهی سعی دارند ماهیت دشمن را دچار ابهام کرده و فضایی ایجاد کنند تا عامه مردم و نخبگان در شناخت دشمن دچار اشتباه شوند و در پس این اتفاقات فرهنگ شهید و شهادت را کمرنگ کنند. باید برای شفاف شدن این فضا، سیره عملی شهدا بیش از گذشته معرفی و تبیین شود.

وی در پایان به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای وحدت اشاره کرد و گفت: امسال در یازدهمین سالگرد شهادت سرداران نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده به همت مسئولین استان و پیگیری قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) مراسم بزرگداشتی با حضور آحاد مردم و مسئولین لشکری و کشوری در ۲۴ مهر ساعت ۸:۳۰ در مجتمع فرهنگی آیه‌ها واقع در بزرگراه شهید کلانتری برگزار خواهد شد که در این مراسم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراه خواهد بود محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنران خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها