با حضور مردم مازندران صورت گرفت؛

وداع با پیکر مطهر شهدای خان‌طومان در ساری

مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای خان‌طومان با حضور مسئولین، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور مازندران در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ - 13October 2020

وداع با شهدای خان‌طومان در ساریبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم وداع با شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده در منطقه خون‌طومان با حضور مسئولین استانی، خانواده شهدا و مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر به سخنرانی پرداخت و در ادامه دختر شهید حسن رجایی فر دلنوشته‌ای را در رسای پدر شهیدش قرائت کرد؛ همچنین در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران به ایراد سخنرانی پرداخت.

مراسم وداع و تشییع پنج شهید مدافع حرم خان‌طومان شامگاه چهارشنبه و صبح پنجشنبه در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر و فریدونکنار برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این‌ شهدای تازه تفحص شده، بامداد دیروز  (۲۱ مهر ۹۹ ) در بارگاه منور رضوی طواف داده شدند و با استقبال حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان‌قدس‌رضوی، به رواق بزرگ امام خمینی (ره) منتقل، سپس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بدون اجتماع مردمی و تنها با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و خادمان بارگاه رضوی، به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان، بر پیکر‌های مطهرشان نماز اقامه شد.

پس از اقامه نماز هم وداع عاشقانه آن‌ها با حضور خانواده‌های چشم به راهشان در این‌سال‌ها به خلوتی عاشقانه مبدل شد.

شهیدان گران‌قدر مدافع حرم رضا حاجی‌زاده (۱۶ اردیبهشت)، علی عابدینی (۱۷ اردیبهشت)، محمد بلباسی (۱۷ اردیبهشت)، حسن رجایی‌فر (۱۷ اردیبهشت)، زکریا شیری (۴ آذر)، مجید سلمانیان (۱۷ اردیبهشت) و مهدی نظری (۲۰ خرداد) از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا هستند که در سال ۹۵ در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند و پیکر‌های پاکشان در معرکه نبرد جاماند.

پیکر این‌شهدا پس از تطبیق نمونه DNA شناسایی شد و این‌ مدافعان حرم حضرت زینب (س) از استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان پس از چهار سال به وطن بازگشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار