بیانیه جنبش امل و حزب‌الله لبنان درباره مذاکره ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی

جنبش‌های امل و حزب‌الله لبنان بامداد روز چهارشنبه بیانیه مهمی درباره ساختار هیئت مذاکره‌کننده لبنانی با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها صادر کردند.
کد خبر: ۴۲۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ - 14October 2020

بیانیه جنبش امل و حزب‌الله لبنان درباره مذاکره ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دو جنبش حزب‌الله لبنان و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک به بیان نکاتی درباره ساختار هیئت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌ها که روز چهارشنبه اولین نشست آن برگزار می‌شود، پرداختند.

در این بیانیه آمده است: «چارچوب توافقی که نبیه بری (رئیس پارلمان لبنان) درباره مذاکرات ترسیم مرز‌ها اعلام کرده در مقدمه آن بر تفاهم سال ۱۹۹۶ و قطعنامه ۱۷۰۱ اشاره شده که براساس آن نشست‌های دوره‌ای فقط میان افسران نظامی برگزار می‌شود در نتیجه ساختار هیئت لبنانی که در آن مقامات غیر نظامی نیز حضور دارند بر خلاف این چارچوب به‌شمار می‌آید.

در نتیجه، موضع جنبش امل و حزب‌الله لبنان و بر اساس پایبندی به اصول ملی و مخالفت با کشیده شدن به خواسته دشمن صهیونیستی از طریق تشکیل هیئت مذاکره‌کننده که اکثر آن‌ها را شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی تشکیل می‌دهند اعلام می‌شود که به‌طور کامل با این رویداد مخالفت کرده و آن را خارج از چارچوب تفاهمی که براساس آن توافق حاصل شد می‌داند که بر خلاف موضع لبنان و منافع عالی آن به‌شمار می‌آید و تسلیم شدن به خواسته اسرائیل که خواستار عادی‌سازی به هر شکل ممکن است، محسوب می‌شود.

جنبش امل و حزب‌الله خواستار بازگشت از این تصمیم و بازنگری در تشکیل هیئت لبنانی است که بر اساس چارچوب توافق باشد».

اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور است نه حرکت به سوی سازش با رژیم صهیونیستی.

مرز آبی دو طرف به‌علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تاکنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها