سیری بر زندگی‌نامه شهید «صمد عیسی خواجه»

شهید «صمد عیسی خواجه» پس از آغاز دفاع مقدس در لباس مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مبارزه با دشمنان اسلام، سرانجام در تاریخ 25 خردادماه 1365 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 14October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «صمد عیسی خواجه» در دوم خردادماه 1340 در سال 1340 شمسی در شهرستان مرند چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز دفاع مقدس در لباس مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مبارزه با دشمنان اسلام سرانجام در تاریخ 25 خردادماه 1365 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «صمد عیسی خواجه» در دوم خردادماه 1340 در سال 1340 شمسی در شهرستان مرند به دنیا آمد. در سن شش سالگی شروع به تحصیل ابتدایی کرد و چون در یک خانواده مذهبی رشد یافته بود از 9 سالگی مشغول عبادت خداوند و نماز و روزه و کارهای انسانی و اسلامی شد.

بعد از این که دوره ابتدایی را تمام کرد به شهرستان جلفا رفت و در این شهر روزها در نانوایی کار می‌کرد و شب‌ها درس می‌خواند. مدرک اول راهنمایی را که گرفت به تهران رفت و چند سالی در آن‌جا مشغول به کار کشبافی شد. چند سالی نگذشته بود که کارت آماده به خدمت گرفت و به خدمت سربازی رفت و یکسال از خدمت سربازی را در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذراند.

بعد از اینکه خدمت سربازی را تمام کرد به روستا بازگشت و در اوایل رمضان سال 1365 صمد در جهاد سازندگی شهرستان مرند ثبت‌نام کرد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد. وی در منطقه جزیره مجنون مسئول محور بود. درست بعد از یک ماه از سه قسمت اصلی بدن یعنی مغز، قلب و پا زحمی شده و به بیمارستان کاشانی اصفهان منتقل شد.

وقتی خانواده از زخمی شدن وی مطلع شدند خود را به اصفهان رساندند، صمد طوری زخمی شده بود که هیچ‌چیز را تشخیص نمی‌داد. پس از مدتی پرستارها گفتند او فلج شده و تمام اعضایش از کار افتاده است و پس از چندی خبر رسید صمد شربت شهادت نوشیده و به لقاءالله پیوسته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار