مسئول سازمان بسیج سازندگی:

«کمک مؤمنانه» مصداق انقلابی‌گری است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کمک مؤمنانه را مصداق انقلابی‌گری و از مصادیق خدمت‌رسانی از نوع بسیج شوندگی دانست.
کد خبر: ۴۲۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 14October 2020

«کمک مؤمنانه» مصداق انقلابی‌گری است/ جمع‌آوری یک هزار و 100 میلیارد تومان کمک مردمی تا اول ماه صفربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی  امروز در مراسم آغاز مرحله سوم گام دوم نهضت کمک مؤمنانه در خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: امروزه خاکریزها تغییر کرده، اما ماهیت جنگ تغییری نکرده چرا که همچنان تقابل حق و باطل است.

وی گفت: برخی افراد دچار خطای محاسباتی شدند و می‌گویند جنگ نظامی و دفاع مقدس را را می‌شود با مردم به پیروزی رساند اما در جنگ اقتصادی باید از کدخداها کمک گرفت در صورتی که این محاسبات درست نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه دشمن جز دشمنی چیز دیگیری ندارد و نمی‌تواند انتظار دوستی داشته باشیم، افزود: در جنگ اقتصادی هنوز این نقش را مردم پیدا نکردند چون شاید ما هم در بدنه بسیج به این باور نرسیدیم.

زهرایی رمز پیروزی دفاع مقدس را مردم پایه کردن و تبیین واژه‌های «باید برویم» و «باید خرمشهر آزاد شود» بود، اضافه کرد: هنوز در جنگ اقتصادی به واژه و اصل «باید بشود» نرسیدیم چون مردم را باور نکرده و به آنان نقش اساسی نداده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مکتب انسان‌ساز، فاصله بین امت و امام امت را کم می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در دفاع مقدس برخی مسئولان اراده نداشتند اما مردم اراده و خواسته‌هایشان را تحمیل می‌کردند اما امروز این گونه نیست و بسیج می تواند قدرت بسیج شوندگی را به مردم بدهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کمک مؤمنانه را مصداق انقلابی‌گری و از مصادیق خدمت‌رسانی از نوع بسیج شوندگی دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل امسال و اوج شیوع کرونا مبنی بر کمک‌های مؤمنانه، بیان داشت: چند ساعت بعد از سخنان ایشان کمک‌های مؤمنانه آغاز شد و در طول 50 روز مردم حماسه بی‌نظیری را خلق کردند.

زهرایی با اعلام اینکه برآورد ما سه میلیون بسته معیشتی بود اما بیش از 7 میلیون بسته معیشتی توزیع شد، عنوان کرد: در گام دوم کمک‌های مؤمنانه (ذی‌الحجه و محرم) 500 هزار بسته معیشتی برآورد شد که بیش از یک میلیون و 997 هزار بسته معیشتی، معادل این مقدار کارت هدیه و یک هزار و 100 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشور کمک مؤمنانه را از نظریه به جریان تبدیل کردند و این جریان و گفتمان عمومی برای انقلاب اسلامی می‌ماند لذا کمک مؤمنانه باید در اقتصاد و اشتغال تسرّی پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای گام سوم نهضت کمک مؤمنانه، بیان داشت: گام سوم این رزمایش در حال باز تعریف است و تا نوروز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار