روحانی شهید تازه تفحص شده خان‎طومان به روایت تصویر

شهید مجید سلمانیان طلبه حوزه علمیه یک از هشت شهید تازه شناسایی شده خان‎طومان است.
کد خبر: ۴۲۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ - 16October 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مجید سلمانیان از جمله هشت شهید تازه شناسایی شده مدافع حرم بود که پیکر پاکش در خان‌طومان سوریه کشف شد و پس از سال‌ها از شهادت به کشور بازگشت.

وی متولد سال ۱۳۶۷ در کرج بود که به خاطر علاقه‌اش به امور مذهبی، از اوایل دهه ۸۰ وارد حوزه علمیه «امام جعفر صادق (ع)» در کرج شد. او از سال ۸۲ هم به حوزه علمیه «چیذر» رفت و کمی بعد نیز طلبه حوزه علمیه قم شد و تا پایه چهارم حوزه که معادل دکتراست درس خواند.

شهید «مجید سلمانیان» نزدیک به سه سال در قم تبلیغ می‌کرد و پس از آن به‌عنوان مبلغ به شهر‌های زیادی سفر کرد و نهایتاً به «شاهرود» رفت و آن‌جا علاوه بر تدریس در دانشگاه، امام جماعت مسجد شد. وی همچنین مدتی هم در دانشگاه شریف درس اخلاق تدریس می‌کرد. سلمانیان پس از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با شروع جنایات تکفیری‌ها در عراق و سوریه، داوطلب حضور در این کشور شد. با وجود ممانعت رفتن به خط مقدم، سلمانیان دو بار به منظور کار تبلیغی به سوریه رفت و پس از اصرار فراوان به صف رزمندگان خط مقدم پیوست.

وی سرانجام پس از حضور در خطوط مقدم مبارزه با تکفیری‌ها و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در منطقه «خان‌طومان» به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار