رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

راه نجات کشور در عدم وابستگی به غرب است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: امروز باید این نگاه در ایران اسلامی حاکم شود که باید استقلال داشت و تمام ظرفیت‌های کشور را در این مسیر سرمایه‌گذاری کرد. باید این حقیقت در جامعه فراگیر شود که راه نجات کشور در عدم وابستگی به غرب است.
کد خبر: ۴۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ - 14October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش روز قشر بسیج طلاب با حضور حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌ «سیداحمد حسینی» رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی و جمعی از اساتید و طلاب بسیجی تیپ مستقل امام جعفر صادق (ع) در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام پژمانفر در این مراسم ضمن اشاره به جریانات فکری مختلف چهار دهه گذشته در کشور اظهار داشت: در طول این سال‌ها همواره دو جریان فکری در کشور حاکم بوده است؛ نخستین جریان معتقد بودند که باید با اتکا به خود هم در ایران و هم در جهان اسلام تحول‌آفرینی کرد. دومین جریان گمان می‌برند کشور بدون قرار گرفتن ذیل جریان قدرت امکان حل مسائل و مشکلات خود را ندارد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که موضوع تعامل با دنیا، که منظور جریان غرب و آمریکاست، مطرح شد اتفاقات مختلفی در ایران و سایر کشورها رخ داد، افزود: این موضوع دارای یک سبقه تاریخی ست؛ به عنوان نمونه بعد از ایجاد رژیم جعلی اسرائیل، جریان‌های مقاومت در کشورهای مختلف و به ویژه فلسطین مثل گروه‌های مقاومت اخوان‌المسلمین در مصر و عزالدین قسام در فلسطین پدید آمد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در همین مجموعه‌ها وقتی نگاه جدید حاکم می‌شود آنها از مبارزه فاصله می‌گیرند، به طوری که در مصر پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی از جمال عبدالناصر فعال در این عرصه به انور سادات سازشگر و بانی قرارداد کمپ دیوید می‌رسد.

این مقام مسئول در پایان سخنان بر مقاومت و ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی های نظام سلطه تأکید کرد و گفت: امروز باید این نگاه در ایران اسلامی حاکم شود که باید استقلال داشت و تمام ظرفیت‌های کشور را در این مسیر سرمایه‌گذاری کرد. باید این حقیقت در جامعه فراگیر شود که راه نجات کشور در عدم وابستگی به غرب است.

نیاز امروز محور مقاومت به تفکر بسیجی

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌ حسینی در سخنانی ابراز داشت: فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه در بسیاری از عرصه‌ها خیلی جلوتر از درخواست سازمانی بسیج وارد شده‌اند که برای نمونه می‌توان به تغسیل متوفیان کرونا و توزیع بسته‌های میعشتی در بین نیازمندان اشاره کرد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی تأکید کرد: امروز جامعه و منطقه غرب آسیا به ویژه کشورهای محور مقاومت نیاز جدی به تمسک به فرهنگ بسیجی از نوع نگاه سپهبد شهید سلیمانی دارد.

وی در پایان گفت: بعد از شهادت شهید عماد مغنیه (حاج رضوان) شهید سلیمانی، در یک جمع محدود شواری فرماندهی در پایان سخنان خود چنین دعا می‌کند «خدایا از تو شهادتی را طلب دارم که به دنبال آن بدنم قطعه قطعه و تکه تکه شود». با همین روحیه است که می‌شود به مصاف دشمن رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها