رأی منفی «ائتلاف نمایندگان عرب» در پارلمان اسرائیل به توافقنامه سازش با امارات

ائتلاف «فهرست مشترک» در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به توافقنامه سازش امارات با این رژیم، رأی منفی می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 15October 2020

رأی منفی «ائتلاف نمایندگان عرب» در پارلمان اسرائیل به توافقنامه سازش با اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف «فهرست مشترک» در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) که ائتلاف نمایندگان عرب است، صبح امروز (پنجشنبه) از رأی منفی خود به توافقنامه سازش امارات با این رژیم خبر داد.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، سند توافق امارات و رژیم اسرائیل روز دوشنبه در کابینه  (دولت) تصویب شد و امروز قرار است در کنست (پارلمان) به رأی گذاشته شود؛ اما نمایندگان عرب در بیانیه‌ای ضمن مخالفت دوباره خود با طرح موسوم به «معامله قرن»، توافق امارات با رژیم اسرائیل را هم مردود دانستند.

در این بیانیه آمده است که این توافق بدون یک قدم عقب‌نشینی اسرائیل از خاک کرانه باختری صورت گرفته و تنها راه رسیدن به صلح، تشکیل کشور فلسطین درون مرز ۱۹۶۷ و به پایتختی بیت‌المقدس است.

مقصود از مرز ۱۹۶۷، آن بخش از خاک فلسطین است که رژیم صهیونیستی، آن را در آن سال اشغال کرده است. بخش دیگر، پیشتر و از سال ۱۹۴۸ اشغال شده بود.

نمایندگان عرب در کنست در بیانیه خود تأکید کردند که «نتانیاهو» در هفته‌های گذشته بارها به توافق سازش با امارات افتخار کرده و از آن با عنوان «صلح در برابر صلح» یاد کرده است، در حالی که او دولت فاجعه‌باری را رهبری می‌کند که شهرک‌نشینی [اشغالگری بیشتر] را توسعه داده و به سرکوب مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

ائتلاف پارلمانی «فهرست مشترک» چهار حزب عربی «هَدَش»، «بَلاد»، «فهرست اعراب متحد» و «تَعال» را در بر می‌گیرد که در جریان انتخابات دوم مارس ۲۰۲۰، توانست در یک جهش کم‌نظیر ۱۵ کرسی پارلمان را از آن خود کند و پس از حزب «لیکود» و «آبی و سفید» در جایگاه سوم با ۱۲.۶ درصد آراء قرار گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها