گلایه فعالان فرهنگی از غربت شهید مدافع حرم «زکریا شیری»

در حالی که برخی فعالان فرهنگی از برنامه‌ریزی انجام شده برای بزرگداشت شهید شیری گلایه دارند، معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین معتقد است که فعالان فرهنگی تعجیل کردند.
کد خبر: ۴۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 15October 2020

گلایه فعالان فرهنگی از غربت شهید مدافع حرم «زکریا شیری»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در ایامی قرار داریم که پیکر یکی از شهدای مدافع حرم پس از پنج سال از غربت سوریه به میهن بازگشته است و همه ی مردم چشم انتظار استقبال باشکوهی از شهید و فضاسازی شهری مناسبی هستند. این در حالی است که برخی فعالان فرهنگی در فضای مجازی گلایه‌های فراوانی نسبت به نهادهای مذهبی و جبهه‌های فرهنگی استان دارند که چرا در فضاسازی‌های شهری و بیلبوردهای شهر خبری از تصویر و نام این شهید نیست.

بازدید بالای هشتک شهید زکریا شیری

«حامد کبودوند» از فعالان فرهنگی استان قزوین، می‌گوید: اکنون عزیزان ما در استان‌های خوزستان و مازندران در حال فعالیت‌های گسترده هستند اما هنوز در استان قزوین شاهد اتفاق خاصی نیستیم.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که رخ داده این است که زکریا شیری جزو هشتک های بسیار پر بازدید شده است، این نشان از پتانسیل بسیار بالای فضای مجازی در استان قزوین دارد.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه با توجه به شیوع کرونا، محیط آرایی های شهری، برگزاری برنامه‌های مجازی و پویش‌هایی برای مراسم تدفین نیاز به تجمعات ندارد و می‌توان این برنامه‌ها را در دستور کار قرار داد. هم چنین برگزاری موکب‌های توزیع ملزومات بهداشتی به نام و یاد شهید نیز از جمله اقدامات حداقلی بود که می‌توانستیم انجام دهیم اما در حال حاضر شاهد انجام هیچیک از این برنامه‌ها نیستیم. حتی متأسفانه خانواده این شهید بزرگوار جهت وداع با پیکر شهید به مشهد هم اعزام نشدند و این دردناک است.

فضاسازی خوبی در شهر انجام نشده است

«قاسم اللهیاری» از فعالان فرهنگی و مسئول دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان قزوین، می‌گوید: ما باید ابتدا درک کنیم که میزبان چه عزیزی هستیم، در آیات و روایات از شهید به عنوان ولی خدا بر روی زمین نام برده شده است، یعنی ما میزبان ولی خدا بر زمین هستیم که از یک غربت پنج ساله بازگشته و در طول این پنج سال این شهدا بنا بر روایات تنها یک زائر داشته‌اند و آن نیز مادرشان حضرت زهرا (س) بوده است. این عزیزان پس از یک غربت پنج ساله که برای دفاع از کیان کشور و اسلام و دفاع از حریم اهل بیت رفته‌اند و اکنون در حال بازگشت هستند، لازم است استقبال باشکوهی از آنان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه استقبالی که شایسته ولی خدا باشد را در شهر نمی‌بینیم. ضمن اینکه اطلاع رسانی به خانواده‌ی شهدا نیز می‌توانست بهتر از این باشد، هر چند در شهرهای دیگر نیز برخی از خانواده‌های شهدا از این موضوع گلایه مند بودند که از طریق رسانه‌ها متوجه شده‌اند که پیکر شهیدشان پیدا شده است.

این فعال فرهنگی افزود: در بحث استقبال نیز، آئین استقبالی که شایسته ی شهید است و فضاسازی‌هایی که باید در شهر انجام شود، انجام نشده است. ایستگاه‌های صلواتی، فضاسازی شهری و دیگر فعالیت‌ها باید طوری باشد که نشان از استقبال از این پیکر مطهر بدهد. نمی‌توانیم این استقبال را در نصب چند بنر خلاصه کنیم، بلکه لازم است ستاد استقبال تشکیل شود و هیئت‌ها و گروه‌های مردمی پای کار بیایند.

فعالان فرهنگی تعجیل کردند

«محمد امیری مقدم» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، اما نظر دیگری دارد. وی می‌گوید: فعالان فرهنگی استان در رابطه با بحث فضاسازی شهری قدری تعجیل کرده‌اند و مطالبی در فضای مجازی مطرح شده است، این در حالی است که بحث فضاسازی شهری برای شهید شیری از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: ما برای تشییع زمان بیشتری نسبت به استان‌های دیگر داریم، زیرا تشییع شهید شیری شنبه یعنی روز شهادت امام رضا (ع) است و این درخواست خانواده‌ی شهید بوده است به دلیل ارادتی که ایشان به امام رضا (ع) داشته‌اند. ما با توجه به اینکه زمان بیشتری برای تبلیغات و فضاسازی شهری داشتیم، هنوز تصمیم گیری های لازم نشده بود و امروز تصمیمات لازم در این خصوص انجام شده است و قرار است برنامه‌های گسترده‌ای در سطح استان و شهرستان‌های آبیک، البرز، تاکستان، قزوین و شهر اقبالیه برگزار شود و از امروز به صورت گسترده فضاسازی شهری صورت بگیرد.

موضوع استقبال بد از پیکر مطهر شهید نه تنها مربوط به شهید شیری، بلکه در تشییع سردار شهید محمدرضایی نیز این امر تکرار شد و گلایه خانواده شهدا را به دنبال داشت. همین امر باعث حساسیت خانواده شهدا و فعالان فرهنگی شده و امیدواریم در روزهای پیش رو این خلأ مرتفع شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار