آمادگی الجزایر برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی

الجزایر برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی جهت بررسی مقدمات برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری، اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۴۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ - 15October 2020

آمادگی الجزایر برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امین مقبول» سفیر فلسطین در الجزایر اظهار داشت که این کشور برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی جهت بررسی مقدمات برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری، اعلام آمادگی کرده است.

مقبول گفت که «عمار بلحیمر» وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی رسمی دولت الجزایر موافقت این کشور با میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی را به او ابلاغ کرده است.

او افزود که قرار است پیش از انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین، از ۱۴ دبیرکل گروه‌های فلسطینی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آید.

وی در مصاحبه با وبگاه «شهاب‌برس» تصریح کرد که حساسیت‌هایی از سوی برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای درباره میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی وجود دارد.

سفیر فلسطین در الجزائر همچنین از الجزایر به دلیل پذیرش میزبانی این نشست قدردانی کرد.

پیشتر «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزایر در نشست اخیر وزرای خارجه عرب از تمامی گروه‌های فلسطینی برای پیشرفت در روند آشتی و اولویت دادن به این مسئله درخواست کرده بود.

ترکیه اخیرا میزبان نشست جنبش‌های فتح و حماس شد که طی آن پرونده آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها و نیز برگزاری انتخابات سراسری بررسی شد. بعد از آن نیز گروه‌های فلسطینی در لبنان گرد هم آمدند که در نوع خود در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود. 

پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش دادند که مصر با میزبانی نشست فتح و حماس در قاهره مخالفت کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار