وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نقش حساسی در مدیریت اطلاعات مکانی دارد

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با بیان اینکه امروزه استفاده از سیستم‌های مکانیزه اطلاعاتی، به‌دلیل ویژگی‌هایی چون سرعت، دقت، سهولت دسترسی و گستردگی، به‌صورت روزافزونی موردتوجه است، گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نقش خطیر و حساسی به‌ویژه در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی به عهده دارد.
کد خبر: ۴۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ - 15October 2020

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نقش حساسی در مدیریت اطلاعات مکانی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امروز (پنج‌شنبه) با حضور در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های این سازمان بازدید کرد.

وی پس از بازدید از دستاورد‌های سازمان جغرافیایی، با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان، با تبیین جایگاه و اهمیت نقش سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: این سازمان با حرکت، ابتکار، خلاقیت و تلاش مضاعفی که سرلوحه کار خود قرار داده است، می‌تواند در آینده به قله‌های افتخار دست یابد.

امیر «حاتمی» با بیان اینکه روند تهدیدات جهانی با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز دائماً در حال تغییر است، گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در سال‌های اخیر با جذب جوانان نخبه و دانشمند و همچنین بهره‌گیری از دانش به روز، دستاورد‌های چشمگیری در حوزه ملی و بین‌المللی داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان جغرافیایی طیف وسیعی از خدمات کشوری و لشکری را شامل می‌شود، تصریح کرد: امروز با مفهوم جامعه اطلاعاتی روبه رو هستیم؛ جامعه‌ای که تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی آن، دچار تحول و به میزان رو به تزایدی به اطلاعات و بهره‌برداری از آن وابسته شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروزه استفاده از سیستم‌های مکانیزه اطلاعاتی، به‌دلیل ویژگی‌هایی، چون سرعت، دقت، سهولت دسترسی و گستردگی، به‌صورت روزافزونی موردتوجه است، گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نقش خطیر و حساسی به‌ویژه در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی به عهده دارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه جهان امروز از یک‌سو شاهد پیشرفت‌های گسترده در زمینه فناوری اطلاعات مکان‌محور بوده و از طرف دیگر با تعدد کاربران این فناوری مواجه است، تصریح کرد: دامنه وسیعی از فعالیت‌های دولتی، خصوصی، شخصی و به‌ویژه نظامی در کشور، متکی به اطلاعات مکانی است و سازمان جغرافیایی این ظرفیت را دارد که نیاز‌های کشور، نیرو‌های مسلح و جامعه هدف را برطرف کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت‌های فضایی در هر کشوری نشان‌دهنده عمق فناوری و دستیابی آن کشور به دانش‌های راهبردی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی دستاورد‌های شگرفی در حوزه ماهواره‌بر‌ها و ماهواره داشته است و نقش سازمان جغرافیایی در این موضوع با توجه به مأموریت‌هایی از جمله رصد و رهگیری اجسام و سامانه فضایی در فضای بیرونی جو، هدایت ماهواره‌های بومی داخل و مدیریت ترافیک مداری و در نهایت تعیین موقعیت ماهواره‌ها در فضا نسبت به زمان، بسیار حساس و خطیر است.

وزیر دفاع، از سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح خواست با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر با سازمان‌های نیرو‌های مسلح و بخش‌های کشوری، در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند تعاملات گسترده‌ای را برقرار کند.

وی با بیان اینکه بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم در زمینه طراحی و ساخت انواع قطعات صنعتی، مدیریت اطلاعات مکانی، بهداشت و درمان، الکترونیک، هوایی، هوا و فضا، دریایی و... در وزارت دفاع به‌همت جوانان متعهد و دانشمند این سازمان پایه‌ریزی شده است، گفت: چنان‌چه درخواستی از این سازمان مبنی‌بر برطرف کردن نیاز‌های مختلف کشور ارسال شود، بی‌درنگ و با اصل در اختیار گذاشتن فناوری، به کمک صنایع و بخش‌های مختلف کشور می‌شتابیم.

امیر «فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نیز در این بازدید، با ارائه توضیحات از توانمندی‌ها و دستاورد‌های این سازمان، گفت: تعامل با بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح، بخش‌های دولتی و شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های سازمان جغرافیایی در دوره اخیر بوده است.

خاطرنشان می‌شود؛ نمایشگاه دستاورد‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در گروه‌هایی تحت عنوان «امور فضایی و سنجش از دور»، «نقشه‌برداری هوایی»، «ژئوفیزیک و ژئو دینامیک»، «مرکز آبنگاری و اقیانوس شناسی»، «هوا و اقلیم‌شناسی»، «امور مرز»، «اطلاعات جغرافیایی» و «شتاب‌دهنده» برگزار شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار