نماینده ولی‌فقیه در مازندران مطرح کرد؛

تجلیل شایسته مازندرانی‌ها از شهدای خان‌طومان/ نیازمند مدیران کارآمد و جهادی هستیم

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: با توجه به شرایط کرونایی تجلیل شایسته‌ای از شهدای خان‌طومان صورت گرفت که نشان‌دهنده باطن عاشورایی ملت است.
کد خبر: ۴۲۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 16October 2020

تجلیل شایسته مازندرانی‌ها از شهدای خان‌طومان/ نیازمند مدیران کارآمد و جهادی هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان ساری با تسلیت و تعزیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و توصیه به به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: سرآغاز خلقت خدای بزرگ است و اولین مخلوق خدا و بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین آن پیامبر بزرگوار اسلام است که خداوند عالم، علم، سعه صدر، عبادت، تقوا، مردم دوستی، مردم داری، اخلاق خوش و خلق حسن را در وجود نازنین پیامبر قرار داد.

محمدی لائینی ادامه داد: هیچ سپری بهتر از سپر تقوا در برابر آتش جهنم نیست؛ هیچ لباسی بهتر از لباس تقوا برای پوشش از آفات، لغزش‌ها و آسیب‌ها نیست و باید دل را شایسته تقوا کرد.

امام جمعه ساری وجود پیامبر اکرم را از صادقان دانست و با بیان اینکه همنشین شدن با صادقان، باعث می‌شود صادق شویم و با همنشینی با کاذبان، کاذب می‌شویم، اهل دروغ نبودن، باور داشتن وعده‌های خدا، عمل به عهد و پیمان و دوری از خیانت را چهار نشانه انسان صادق عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران شهیدان را بهترین مصداق انسان‌های صادق دانست و با بیان اینکه استان مازندران میزبان 5 شهید از کربلای خان‌طومان بوده است، گفت: از این شهیدان در این شرایط کرونایی تجلیل شایسته‌ای صورت گرفت که نشان دهنده باطن عاشورایی ملت است و به قول سردار سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» و این تجلیل نشان داد که ما ملت امام حسینی هستیم.

وی با تبریک و تسلیت به خانواده این شهدا و تقدیر از مردم در مراسم استقبال، وداع و تشییع شهدا ادامه داد: ان‌شاءالله شهید کابلی تنها جامانده از کربلای خان‌طومان بازگردد.

محمدی لائینی وقف را از بهترین تعالیم اسلام دانست و با بیان اینکه سرمایه گذاری که با وقف انجام می‌شود معمولی نیست که به ورشکستگی برسیم، تصریح کرد: وقف سرمایه‌گذاری آخرتی است و برای همیشه ماندگار و دارای سود فراوان است و باید بخشی از سرمایه‌های خود را در راه‌های خیر و بخصوص برای امام رضا (ع) وقف کنیم که در مازندران موقوفات کمی به نام امام هشتم داریم و باید برای این امام هم وقف داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری که فرمودند: «ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانیت نیست و توان مدیریتی در برخی از بخش‌های اقتصادی ضعیف است»، گفت: مسئول نباید بترسد و میدان را خالی کند؛ ما در جنگ اقتصادی هستیم و نباید در توان مدیریتی ضعیف باشیم و مدیران ما باید کارآمد، متعهد و جهادی باشند.

وی با بیان اینکه مادر شهید رادمهر با شنیدن خبر بازگشت پیکر شهیدش، سجده شکر به جا آورد به سخنان حکیمانه این مادر در مراسم شب وداع مبنی بر اینکه «بازگشت شهدا موجب می‌شود چشم مسئولین باز شود»، اشاره کرد و گفت: خانواده‌های شهدا انتظار دارند مسئولین با چشم بازتر عمل کنند و باید با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم در فرصت باقی‌مانده همت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه ساری به خیل بیکاران و مشکلات اشتغال اشاره کرد و توسعه صنایع تبدیلی و کشت گلخانه‌ای را در رشد اقتصادی مهم دانست و اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات داخلی از توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری است و نباید از های و هوی آمریکایی‌ها ترسید و با اقتصاد مقاومتی جامعه را به پیش ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها