سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

شناسایی 4552 بیمار جدید مبتلا به کرونا/ 4684 نفر تحت مراقبت ویژه

دکتر لاری ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
کد خبر: ۴۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ - 16October 2020

فوت ۲۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس‌، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری ۴۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند؛ تاکنون ۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری هشدار داد: یکی از رفتار‌های اجتماعی خطرآفرین در ارتباط با ویروس کرونا، برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانگی است که متأسفانه بر اساس شواهد موجود، الگوی شیوع کرونا در کشور، در حال حرکت به سمت سرایت‌های خانوادگی است بنابراین از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم در خانه ماندن را به عنوان یک ضرورت اساسی بدانند و از روش‌های مجازی برای دیدار‌های خانوادگی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار