چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی سردار شهید «حسین قاسمیان»

شهید «حسین قاسمیان» سوم خردادماه سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای از قبیله مردانگی دیده به عالم هستی گشود و دوران کودکی و نوجوانی را گذراند.
کد خبر: ۴۲۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 16October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و فرماندهانی که نقش اصلی را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، از همه قشری بودند؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق نیز شهدایی را تقدیم میهن اسلامی کرده است که سردار شهید «حسین قاسمیان» نیز از شهدا این شرکت است.

حسین قاسمیان سوم خردادماه سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای از قبیله مردانگی دیده به عالم هستی گشود و دوران کودکی و نوجوانی را گذراند.

مقطع ابتدایی را در زادگاهش روستای «احمدآباد»، از توابع بخش «بهاباد» به پایان رساند و بعد برای امرار معاش و کمک به خانواده خود مشغول کار شد.

با اوج‌گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در فعالیت‌های سیاسی شرکت فعال داشت. وی فعالیت‌های انقلابی و اسلامی خود را از همان مسجد روستا آغاز کرد. فردی مؤمن و پرهیزکار بود و به مسائل دین بسیار اهمیت می‌داد.

اعتقادات مذهبی او سبب شد که با وجود درآمد اندک، مسجدی در مبارکه بافق جهت استفاده مردم مؤمن و متدین منطقه بنا کند و سبب ترغیب مردم به‌ویژه جوانان در ادای فرضیه الهی نماز جماعت شود.

با شروع جنگ تحمیلی، به ندای امام امت لبیک گفت و با فراگیری فنون نظامی عازم جبهه‌ها شد. وی پس از چندین نوبت حضور در جبهه، در صحنه‌های پیکار علیه خصم، سرانجام در هشتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۳ در منطقه «طلائیه» مرغ جانش به ملکوت اعلی پر کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار