نماینده عراقی: سنجار همچون بمب ساعتی است

یک نماینده عراقی با هشدار به نخست‌وزیر این کشور در خصوص توافق سنجار، گفت که این منطقه همچون بمب ساعتی است و هر آن احتمال بروز درگیری‌های قومی در آن می‌رود.
کد خبر: ۴۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ - 16October 2020

نماینده عراقی: سنجار همچون بمب ساعتی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس‌، «نایف الشمری» از نمایندگان استان نینوی در خصوص بروز درگیری‌های قومی در این منطقه به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق هشدار داد.

الشمری در مصاحبه با وبسایت السومریه نیوز، گفت که سنجار همچون «بمب ساعتی» است که در صورت بی توجهی به وضعیت آن به زودی منفجر خواهد شد و طی آن خشک و تر با هم خواهند سوخت.

وی با هشدار در خصوص «اقدام گزینشی» در خصوص سنجار، خواستار حل مسأله سنجار به دور از دخالت‌ها و فشارهای برخی اطراف شد.

الشمری تأکید کرد که نمایندگان استان نینوی پیش از این بارها در خصوص شرایط منطقه «سنجار» هشدار داده‌اند و در ادامه گفت که سلسله عملیات‌های ترور که در این منطقه رخ می‌دهد، نگران کننده است. او سپس از ترور یکی از نیروهای پلیس به دست عناصر ناشناس در نزدیکی یک از مقرهای امنیتی این منطقه خبر داد.

به موجب توافقنامه امنیتی منطقه «سنجار» (واقع در شمال غرب عراق) که اخیرا بین «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و منطقه کردستان امضا شد، به نیروهای پیشمرگه برای بازگشت به این منطقه در مقابل خروج پ.ک.ک اجازه داده شده که این امر واکنش‌های سیاسی و انتقادهایی را در داخل عراق به دنبال داشته است و بسیاری از کارشناسان این توافق را علیه الحشدالشعبی می‌دانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار