چهل‌سالگی سرو/ یادداشت

«دفاع مقدس»؛ آغازی بر پایان وابستگی نظامی ایران

تلاش رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس برای تولید سلاح جهت افزایش قدرت دفاعی، امروز سبب شده تا روز انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران، به جای شادی برای واردات سلاح، به بهانه‌ای برای شادی جهت صدور افتخارات بومی ایران در زمینه نظامی به سایر کشورها باشد.
کد خبر: ۴۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 17October 2020

«دفاع مقدس»؛ آغازی بر پایان وابستگی نظامی ایرانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ جنگ تحمیلی هشت ساله اگر چه در اوج تزلزل سیاسی و بی‌نظمی مدیریتی کشور به وقوع پیوست، اما مانند نهیبی بود که دوستداران و دلسوزان وطن را به خود آورد تا صف خود را از وطن‌فروشانی چون مجاهدین خلق جدا کرده و با ایجاد انسجام و یکپارچگی ملی، در مقابل دشمنی بی‌رحم و وابسته، قد علم کنند.

این انسجام و یکپارچگی در عمل، خود را وقتی نشان داد که فرزندان این مرز و بوم در واکنش به تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبارزده، برای فروش سلاح، دست غیرت بر زانوی مردانگی گذاشتند و یا علی‌گویان اقدام به ساخت سلاح و موشک کردند که امروز پس از ۴۰  سال از آغاز جنگ تحمیلی، آن نهال قدرت به درختی تناور تبدیل شده و در برابر توطئه‌های ریشه‌سوز، بر توان استقامتی ملت ایران افزوده است.

الغرض، فردا (یکشنبه ۲۷ مهر) تحریم‌های تسلیحاتی ایران بزرگ برداشته می‌شود، تحریم‌هایی که علی‌رغم تلاش بی‌وقفه و همه همه‌جانبه آمریکا برای احیا و تمدید آنها، حذف خواهند شد و راه را برای ورود مقتدرانه و پر شکوه ایران به بازار سلاح متعارف و پیشرفته را باز خواهد کرد. این اقتدار که امروز دوستان ایران اسلامی نیز لحظه‌شماری می‌کنند تا با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی بتوانند از سلاح ایرانی بهره‌مند شوند، مرهون همان تلاش‌ها و تقلاهای رزمندگان اسلام برای خوکفایی دفاعی ایران است.

اینکه امروز ایران بزرگ با بی‌تفاوتی به چنگ و دندان نشان دادن‌های استکبار می‌نگرد و تهدیدات آنها را به سخره می‌گیرد، ناشی از همان پشتوانه‌ای است که ۴۰ سال برای نیل به آن عزیزترین فرزندان این سامان تلاش کردند و با علم و عمل خود، خودکفایی دفاعی را از ستاره ثریا به زیر آوردند و به کار گرفتند تا خاری باشد در چشم دشمنان داخلی و خارجی.

این روز، چونان روز موریانه زدن به توافقنامه کفار علیه پیامبر اعظم (ص) است، که پس از سال‌ها تحریم پیامبر (ص)، از بین رفتن آن توافق راه را برای تبلیغ دین آسمانی اسلام فراهم کرد. امروز نیز با انقضای این تعهدنامه ظالمانه (تحریم تسلیحاتی ایران) راه برای حضور دستاوردهای دفاعی انقلاب اسلامی به بازارهای جهانی باز شده و این خود تبلیغی خواهد شد برای مرام و سیره آزادگی و خودکفایی ملت ایران، که نان خود را از سفره خویش و به همت بازوی پر توان جوانانش تحصیل کرده و خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها