سردار عراقی‌زاده:

نیرو‌های مسلح برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی آماده هستند

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی را داریم.
کد خبر: ۴۲۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ - 17October 2020

نیرو‌های مسلح برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی آماده هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به دستور اخیر فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی نیرو‌های مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد، اظهار داشت: ستاد کل نیرو‌های مسلح به صورت رسمی فرمان فرماندهی معظم کل قوا را ابلاغ کردند.

وی افزود: فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبتنی بر این است که کلیه ظرفیت بیمارستانی نیرو‌های مسلح بدون محدودیتی در اختیار بیماران کرونایی کشور قرار گیرد و در همین راستا با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستاد‌های استانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تمامی ظرفیت‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: در همه سازمان‌های تابع، فرمان فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ و از همان روز پنج شنبه این همکاری آغاز شده است.

سردار عراقی زاده با اشاره به آمادگی نیرو‌های مسلح برای برپایی بیمارستان صحرایی، گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌ها علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی را داریم. همچنین اعلام کرده‌ایم که اگر نیاز به نقاهتگاه دارند نیرو‌های مسلح این آمادگی را دارند و همکاران ما با حداکثر توان و ظرفیت در اختیار مجموعه‌های کشوری هستند.

وی همکاری بخش بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح با ستاد ملی مقابله با کرونا را بسیار خوب دانست و گفت: جلسات هماهنگی به صورت روزانه در حال برگزاری است و اگر در جایی کمی و کاستی وجود دارد سعی بر برطرف کردن آن است. اجرای فرمایش و دستورات فرماندهی معظم کل قوا به صورت کامل در دستور کار نیرو‌های مسلح قرار گرفته و در حال اجرا است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تا کنون هیچ درخواستی برای برپایی بیمارستان صحرایی نداشته‌اند، یادآور شد: خوشبختانه تا این لحظه درخواستی برای برپایی بیمارستانی صحرایی نداشته‌ایم، اما آمادگی‌های لازم را داریم.

سردار عراقی‌زاده گفت: ما در شرایط پیک سوم شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و مردم ما باید به شدت مراقب سلامتی خودشان باشند و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند، بخش بهداشت و درمان نیز که با تمام ظرفیت در حال مقابله با کرونا و مراقبت از بیماران هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار