پیگیری مطالبات و مشکلات صیادان بلوچ/ صید ترال نمادی از فساد است

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس گفت: صید ترال نمادی از فساد است و پیگیری این معضل تا رفع کامل آن از طریق مجاری قانونی ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ - 18October 2020

صید ترال نمادی از فساد است/ پیگیری مطالبات و مشکلات صیادان بلوچبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس در گفت‎وگویی اظهار داشت: صید ترال این روز‌ها به یکی از دغدغه‌های اصلی صیادان جنوب استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و پیگیری این معضل تا رفع کامل آن از طریق مجاری قانونی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشتی‌های ترال نباید به ساحل نزدیک شوند، افزود: کف روبی ساحل توسط ترال‌ها علاوه بر ضرر‌های جبران ناپذیر به محیط زیست، صیادان را نیز متضرر می‌کند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس تصریح کرد: شیلات در این بخش به وظایف خود عمل نکرده است و بنده از وزیر کشاورزی و محیط زیست طرح سوال کرده‌ام.

وی با بیان اینکه برای پیگیری مشکلات صید ترال به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم شکایت کرده‌ام، گفت: خوشبختانه قوه قضائیه هم به این مسئله ورود کرده است که امیدواریم این معضل هر چه زودتر در منطقه رفع شود.

سعیدی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم چابهار و کنارک در زمینه صیادی و انواع فعالیت‌های شیلاتی و مرتبط با آبزیان شاغل هستند، عنوان کرد: باید مشکلات بخش شیلات و صیادی دراین منطقه به طور دقیق احصا شود تا پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات در سطح ملی انجام شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار