رییس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

مناسب سازی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای کودکان دارای معلولیت

وحید قبادی دانا مناسب سازی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای کودکان دارای معلولیت در اصفهان از خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ - 18October 2020

مناسب سازی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای کودکان دارای معلولیتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگویی اظهار داشت: این روز‌ها شاهد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کشور به میزبانی اصفهان هستیم که مناسب سازی برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای حضور افراد دارای معلولیت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مناسب سازی فقط فیزیکی و برای خیابان ها، معابر و مبلمان شهری نیست و دسترس پذیر بودن اماکن و مناسبت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای افراد دارای معلولیت نیز مد نظر است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت نابینایی، ناشنوایی، اوتیسم و نقص‌های حرکتی در سینما‌های کودک و نوجوان حضور پیدا کردند بر همین اساس مناسب سازی و در دسترس بودن سینما‌ها برای این افراد مورد پژوهش قرار گرفت.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: سال گذشته، کودکانی که دارای معلولیت‌های نابینایی، ناشنوایی و اوتیسم هستند از این جشنواره استفاده کردند به طوریکه برای سانس‌های گروه ناشنوایان گرو‌های مترجم و برای سانس‌های نابینایان گروه دوبله حضور فعالی داشتند.

وی افزود: همچنین با کمک خیرین، برای افراد دارای معلولیت حرکتی، مناسب سازی فیزیکی در قسمت‌های مختلف سینما‌ها انجام شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: در سال جاری و با شیوع ویرس کرونا، این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

قبادی دانا اظهار کرد: این مسئله فرصتی است تا همه کودکان و نوجوانان از جشنواره استفاده کنند بنابراین امسال مناسب سازی برای ناشنوایان به صورت زیرنویس و زبان اشاره انجام می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از مسئولان این جشنواره گفت: همچنین برای اولین بار، مناسب سازی برای نابینایان به صورت توضیح و تفسیر صحنه‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در همه جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف فرهنگی، حضور افراد دارای معلولیت سه رسمیت شناخته شود و در برنامه ریزی‌های انجام شده مناسب‌های لازم مدنظر مسئولان قرار گیرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها