وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ناجا اولین همراه وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا

سعید نمکی با تأکید بر اینکه یکی از همراهان صمیمی ما از نخستین لحظات شیوع ویروس کرونا، نیروی انتظامی بود، گفت: البته اگر حمایت‌های امام خامنه‌ای نبود، در همان روز‌های اول با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شدیم.
کد خبر: ۴۲۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ - 18October 2020

ناجا اولین همراه وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا بودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تجلیل از شهدای عرصه سلامت ناجا (هفته نیروی انتظامی ۹۹) ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت: نیرو‌های زحمتکش و صبور ناجا چه در دورترین نقاط مرزی و چه در داخل شهر‌ها برای امنیت مردم در صحنه حضور دارند که حضور اخیر ناجا برای مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همراهی آن‌ها با سایر دستگاه‌ها و مردم ستودنی است.

نمکی در ادامه به شیوع ناگهانی ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در کنار همه سختی‌ها، اوج تحریم‌ها و ناجوانمردانه‌ترین مضیقه‌های تحمیل شده به مردم، ناگهان با ویروس پیچیده‌ای به نام کرونا روبه‌رو شدیم؛ اما توانستیم با شیوه‌های جهادی و بهره بردن از تجربیات دوران دفاع مقدس آماده سنگرسازی و مقابله با این ویروس شویم، به طوری که در اولین هجمه‌ها توانستیم ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: مدیریت ما در این شرایط به گونه‌ای بود که حتی یک مورد را به دلیل بی بضاعتی از خدمت‌رسانی دریغ نکردیم، حتی یک بیمار ما در پشت در‌های بیمارستان سرگردان نشد.

وی ادامه داد: توانستیم به بسیاری بیماران افغانستانی را در این شرایط سخت خدمت‌رسانی کنیم؛ حتی هیچ دستگاهی را از فرد مسن و بیمار باز نکردیم که به جوان دیگری وصل کنیم که این از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به گونه‌ای که هیچ کشور اروپا و آمریکایی تاکنون به ماهیت مدیریتی این نظام مقدس این‌گونه پی نبرده بود.

نمکی با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا با تبلیغات منفی بسیاری علیه نظام روبه‌رو بودیم، خاطرنشان کرد: در این شرایط بحرانی هیچ قومیت، نژاد و یا فرقه‌ای از خدمت‌رسانی محروم نشد، حتی شاهد بیشترین خدمت‌رسانی‌ها در استان‌ها از جمله خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و... بودیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از همراهان صمیمی ما از نخستین لحظات شیوع ویروس کرونا نیروی انتظامی بود، گفت: البته اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) نبود، در همان روز‌های اول با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شدیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از همان ساعات اولیه شیوع کرونا در استان قم و مجهول بودن ماهیت ویروس کرونا، ناجا در صحنه حضور داشت و امنیت مراکز درمانی را تامین کرد.

نمکی با اشاره به طراحی سنگین تخریب علیه نظام در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: ناجا همچنین در برخورد با سوء استفاده‌کنندگان، اخلالگران و افرادی که به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام می‌کردند به خوبی عمل کرد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از شفاف‌ترین کشور‌ها در اعلام آمارکرونا است، تصریح کرد: ارزنده‌ترین کمک نیروی انتظامی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا این نیرو تنها یاور ما بود.

نمکی همچنین گفت: در روز طبیعت و همزمان با اعمال شدید محدودیت‌ها بنده شاهد حضور سردار اشتری ساعت چهار صبح در خیابان بودم؛ هرچند که مردم نیز بسیار هوشمندانه و کریمانه رفتار کردند، اما حضور پرقدرت ناجا در صحنه باعث دلگرمی ما بود.

وی تأکید کرد: جا دارد از زحمات همه همکارانم در مجموعه‌های درمانی خصوصا ناجا تقدیر کنم و در همین جا اعلام می‌کنم که برای رفع تمامی نواقص از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز بیشترین نیازمندی ما، برخورد نیروی انتظامی با قانون‌شکنان و افرادی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ اگر پلیس با حمایت صد درصدی و مصوبات قاطع به عرصه نیاید، همکاران ما در این شرایط از بین خواهند رفت.

نمکی در پایان با تأکید بر اینکه بنده بیش از هر زمان دیگری دست یاری به سوی ناجا دراز می‌کنم، خاطرنشان کرد: امیدوارم به همت همه عزیزان هرچه زودتر این بلای نفس‌گیر از مردم دور شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها