الحشدالشعبی: داعش صلح اجتماعی در عراق را هدف گرفته است

یک مقام الحشد الشعبی جنایت کشتار دوازده شهروند عراقی در «الفرحاتیه» صلاح الدین را در راستای حملات جدید و هدفمند بقایای عناصر داعش در صلاح الدین علیه نظامیان و غیرنظامیان اعلام کرد.
کد خبر: ۴۲۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ - 18October 2020

الحشدالشعبی: داعش صلح اجتماعی در عراق را هدف گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تیپ ۴۱ سازمان الحشدالشعبی عراق، ابعادی از فاجعه کشتار چندین غیرنظامی در استان صلاح الدین را فاش کرد و از رسانه‌ها خواست که برای حفظ صلح اجتماعی که به برکت خون و فداکاری‌ فرزندان عراق حاصل شده ، مراقب شایعه پراکنی‌ها باشند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ الحشد الشعبی گفت: «دو روز پیش، قبل از اینکه جنایت الفرحاتیه رخ دهد، یکی از پست‌های الحشد الشعبی در شهر بلد از سوی عناصر داعش هدف حمله و محاصره قرار گرفت که به شهادت یکی از رزمندگان الحشدالشعبی و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.»

وی افزود: «تروریست‌ها پس از آن حمله، دست به ربودن شماری از شهروندان از جمله اعضایی از الحشد العشائری زدند که با نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی همکاری می‌کردند.»

الکریطی با بیان اینکه این جنایت مذموم اولین بار نیست که توسط تروریست‌ها علیه نظامیان و غیرنظامیان در صلاح الدین صورت می‌گیرد، گفت: منطقه یثرب صلاح الدین هم شاهد چندین عملیات مشابه بود که در آن پرونده‌های قضایی علیه اعضای داعش ایجاد شد.

الکریطی در پایان با تاکید بر اینکه داعش صلح اجتماعی را که به برکت خون و فداکاری‌ها حاصل شده، هدف گرفته است، تصریح کرد که تحقیقات درباره حادثه الفرحانیه دخالت داعش را در آن ثابت خواهد کرد.

صبح روز شنبه فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد.

پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده که همگی با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز مشخص نیست. برخی منابع نیز تاکید کردند که که قربانیان از دو عشیره «الرفیعات» و «الجیسات» هستند.

پس از انتشار خبر حادثه الفرحاتیه، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی شایعه درگیری میان نیروهای الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی در این استان را منتشر کردند، اما فرماندهی عملیات مشترک عراق اخبار منتشر شده در این خصوص را تکذیب کرد و دقت در انتشار اطلاعات و اخبار درباره این امر خواستار شد.

این در حالی است که سیاستمداران و اعضای پارلمان عراق هم امروز هدف از حمله تروریستی روز گذشته در الفرحاتیه را در درجه نخست، فتنه‌انگیزی، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و سپس، خدشه وارد کردن به اعتماد شهروندان عراقی به توانمندی‌های الحشد الشعبی دانستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها