همرزم شهید شوشتری:

سردار شوشتری خود را وقف امنیت در سیستان بلوچستان کرد

همرزم شهید شوشتری گفت: سردار شوشتری خود را وقف امنیت در سیستان بلوچستان کرد و در اول خاکریز مبارزه با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و موفق شد که در اولین گام، تعداد زیادی از عشایر سیستان و بلوچستان را جذب سازمان کند و به عنوان طرح طوائف درآورد.
کد خبر: ۴۲۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ - 29October 2020

سردار شوشتری خود را وقف امنیت در سیستان بلوچستان کرد// عکس لحاظ شود// متن نیاز به بازخوانی و بازنویسی دارد///

«حمید نظری» از همرزمان شهید شوشتری در قرارگاه حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: سردار شوشتری سال 79 فرمانده قرارگاه حمزه شد و در زمان اوج درگیری با گروه‌های ضد انقلاب در شمال غرب بود. با اومدن سردار شوشتری گام جدیدی در رابطه با برخورد با نیروهای ضد انقلاب در منطقه شمال غرب، منطقه کردستان و آذربایجان غربی برداشته شد و فعالیت‌های گروه‌های ضد انقلاب را بسیار محدود کرد؛ به ویژه در منطقه آذربایجان غربی و همچنین در قرارگاه تاکتیکی لشکر 22 کردستان که ما در خدمت ایشان بودیم، فشار ضد انقلاب با تدابیر سردار شوشتری به حداقل رسیده بود.

وی افزود: در سال 88 وقتی سپاه مأموریت امنیت سیستان و بلوچستان را به عهده گرفت، سردار شوشتری علی‌رغم اینکه جانشین فرمانده نیروی زمینی بود، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق را هم به عهده گرفت. اشرار منطقه سیستان و بلوچستان، بخصصوص عبد‌المالک ریگی با عملیات انتحاری که در منطقه انجام می‌داد تعداد زیادی از رزمنده‌ها و مردم عادی را به شهادت رسانده بودند و بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان به دلیل وجود ناامنی، از منطقه مهاجرت می‌کردند. با آمدن سردار شوشتری، رُعب و وحشت بسیار عجیبی در وجود اشرار منطقه سیستان و بلوچستان به ویژه گروهک عبدالمالک ریگی بوجود آمد زیرا سردار شوشتری خود را وقف امنیت در سیستان بلوچستان کرد و در اول خاکریز مبارزه با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و موفق شد که در اولین گام، تعداد زیادی از عشایر سیستان و بلوچستان را جذب سازمان کند و به عنوان طرح طوائف درآورد.

همرزم سردار شهید شوشتری گفت: گام بعدی که سردار شوشتری در سیستان و بلوچستان برداشت، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و ارتباط تنگاتنگ بین رزمنده‌های اهل تسنن و شیعه و همچنین ارتباط سران طوائف با مردم سیستان و بلوچستان بود و در این راستا خدمات بسیار ارزنده‌ای را در بحث محرومیت زدایی مناطق محروم از خودش به یادگار گذاشت.

نظری به خاطرات خود با شهید شوشتری اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که فرمانده تیپ 110 سلمان فارسی بودم در قرارگاه قدس به دیدنش رفتم، شب بود، گفتم سردار کجاست؟ گفتند رفته بیرون. من می‌دیدم شب ها سردار شوشتری جایی می‌روند و برای من جای تعجب بود  این موقع شب کجا می‌رود که بعدها متوجه شدم، شب ها به همراه شهید محمدزاده فرمانده سپاه سلمان می‌رفتند در مناطق محروم شهر زاهدان به مردم کمک نقدی می‌کردند. پول، آذوغه و صنایع دستی فراهم می کردند و همچنین نیازهای تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم را نیز فراهم می‌کردند و از نظر معیشتی به مشکلات مردم منطقه واقعاً توجه داشتند.

وی افزود: شهید شوشتری تنها بین نیروهای نظامی محبوب نبود بلکه چندین برابر آن علاقمندی نسبت به ایشان در بین سران طوائف و مردم بلوچ وجود داشت و وقتی که شوشتری به شهادت رسید، تمام مردم سیستان و بلوچستان از شهادت ایشان واقعاً غمناک و متأثر شدند.

نظری گفت: خدمات سردار شوشتری جرقه‌ای شد تا مردم سیستان و بلوچستان به خدمتگزاری نیروهای نظام نسبت به خودشان دقت و توجه داشته باشند و علی‌رغم اینکه سال‌هاست سردار شوشتری شهید شده، ولی هنوز هم در هر نقطه از سیستان و بلوچستان، نام ایشان برای مردم زنده است.

‌انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها