بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر 4؛

عملیات والفجر 4 گسترده‌ترین اقدام ایران در یک منطقه کوهستانی بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر 4 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ - 19October 2020

عملیات والفجر4، گسترده ترین اقدام ایران در یک منطقه کوهستانی بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر 4 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

برای از بین بردن هر گونه بن بست در جنگ، عملیات خیبر در هور برای غافلگیری دشمن مد نظر قرار گرفت اما قبل از آن برای کسب آمادگی لازم نیاز به زمان، تجهیزات ویژه و وادار نمودن دشمن به گسترش در سرتاسر منطقه مرزی و فراهم سازی مقدمات عملیات بود. سه عملیات والفجر2 در منطقه حاج عمران 62/4/29، والفجر 3 در منطقه مهران 62/5/7 و والفجر 4 در منطقه دره شیلر و پنجوین برای گسترش دشمن در سرتاسر منطقه مرزی مد نظر قرار گرفت.

در منطقه وسیع دره شیلر، عملیاتی از شمال غرب سردشت آغاز و با طول 160 کیلومتر در جنوب به غرب مریوان محدود می‌گردد. در مقابل این منطقـه جاده‌ها و شهرک‌های مهمی از عراق قرار دارد. در شمال منطقه شهرهایی چون چومان و قلعه دیزه و در جنوب آن گرمک و پنجوین و در عمق غربی مریوان و مرکز استان سلیمانیه با همین نام واقع گردیده است. عملیات والفجر 4 در منطقه عمومی شیلر در منطقه شمال‌غرب ایران گستـرده ترین اقدام ایران در یک منطقه کوهستانی به شمار می‌رود. این عملیات وسعت جبهه درگیری با عراق را به شکل قابل ملاحظه‌ای گسترش داد.

تسلط بر ارتفاعات سورن و سوره کوه، تصرف پیشرفتگی دشت شیلر، مسدود ساختن راه تردد ضد انقلاب، تسلط بر 13 شهر و روستای عراق در منطقه، خارج کردن شهر مریوان از دید و تیر مستقیم دشمن از مهمترین دستاوردهای عملیات والفجر 4 بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها