به گزارش گروه اجتماعی دفاعپرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در آیین افتتاح پروژههای هوشمندسازی پلیس اظهار داشت: همه جوامع بهویژه کشورهای توسعهیافته نیازمند «تحول» و «هوشمندسازی» در حوزههایی چون «دولت هوشمند»، «آموزش و کسب و کار هوشمند»، «شهروند هوشمند»، «امنیت هوشمند» و... هستند.
وی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن «زیستبوم کلان» در حوزه هوشمندسازی است، افزود: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهرهمندی از فناوریهای نوین پیشگام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزههایی، چون مدیریت، ارائه خدمات، شمارهگذاری، اجرائیات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و... مبتنی بر فناوریهای روز دنیا گامهای مطلوبی برداشته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده «پیشبینیپذیری» و «کاهش هزینههای مردم و سازمان (ناجا)» بهرهمند میشویم.
سردار هادیانفر ادامه داد: اصلاح روشها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گامهایی است که در راستای هوشمندسازی برداشتهایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع «تحول سیستمی» در حوزههای نوآوری در سامانهها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کردهایم و این گامها از سال گذشته برداشته شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم، برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راهاندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش پنج هزار مراجعهکننده در روز مواجه شدهایم.
سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبتدهی اینترنتی) خاطرنشان کرد: با توسعه دستافزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دستافزارها ثبت و اعمال میشود و فرآیند «کاغذی» در حال منسوخ شدن است.
وی اضافه کرد: استفاده از دستافزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را میدهد که در زمان اعمال قانون تمامی اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: بزودی با شبکه یکپارچه «ترسیم کروکی الکترونیکی»، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکیهای تقلبی به صفر کاهش یابد.
وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راهاندازی آموزشگاههای رانندگی بهصورت مجازی تأکید و عنوان کرد: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدماتدهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه میکند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدماتدهی ناجا بر عهده این پلیس است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره میبرند، خاطرنشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شمارهگذاری خودرو ارائه میدهیم و با راهاندازی نوبتدهی اینترنتی در شمارهگذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایتمندی مردم هستیم.
سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانههای هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن «پلیس همراه من» و سایت «پلیس راهور» بارگذاری شده است، تأکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانهها میتوانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهرهمند شوند.
انتهای پیام/ 241