مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «یعقوب رحمانی»

شهید «یعقوب رحمانی» با رسیدن به سن خدمت سربازی از طریق لشکر 21 حمزه(ع) آذربایجان عازم خدمت مقدس سربازی شده و درصدد دفاع از خاک کشور در مقابل دشمن بعثی برآمد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام درنهایت بیش از اتمام خدمت سربازی در تاریخ 14 فروردین‌ماه 1364 بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 19October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «یعقوب رحمانی» در سال 1343 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی با رسیدن به سن خدمت سربازی از طریق لشکر 21 حمزه(ع) آذربایجان عازم خدمت مقدس سربازی شده و درصدد دفاع از خاک کشور در مقابل دشمن بعثی برآمد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام درنهایت بیش از اتمام خدمت سربازی در تاریخ 14 فروردین‌ماه 1364 بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «یعقوب رحمانی» در سال 1343 در خانواده‌ای متوسط در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی در سن 11 سالگی پدر خویش را از دست داد و هنوز به نبود پدر عادت نکرده بود که یک سال بعد مادر خود را نیز از دست داد.

بعد از فوت پدر و مادر، با کمک خواهر و برادر در خانه به قالیبافی پرداخته و به این ترتیب امرار معاش کردند. وی فردی انقلابی و مومن بود و در ماه محرم از عزاداران امام‌حسین(ع) به شمار می‌آمد. با رسیدن به سن خدمت سربازی آماده اعزام شده و از طریق ارتش و لشکر 21 حمزع(ع) در جنوب کشور به پاسداری از میهن اسلامی پرداخت.

4 ماه قبل از اتمام خدمت مقدس سربازی در منطقه عملیاتی زبیرات در تاریخ 14 فروردین‌ماه 1364 بر اثر اصابت ترکش از ناحیه صورت، گردن و سینه مجروح شده و قبل از رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها