انتخابات آمریکا؛ حضور ترامپ در تجمعات بدون ماسک، هشدار دموکرات‌ها درباره صحت نظرسنجی‌ها

۱۵ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فرصت باقی است و اختلاف موقعیت نامزد‌های اصلی در افکار عمومی قادر به رفع تردید‌ها نیست.
کد خبر: ۴۲۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ - 19October 2020

انتخابات آمریکا؛ حضور ترامپ در تجمعات بدون ماسک، هشدار دموکرات‌ها درباره صحت نظرسنجی‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ۱۵ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است و تلاش‌های «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، نامزد‌های جمهوریخواه و دموکرات در این انتخابات در روز‌های اخیر تشدید شده است.

به گزارش «ریل کلیر پالتیک، سی ان ان و فاکس نیوز»، نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟ نکته قابل توجه در نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر در آمریکا، ثابت ماندن نرخ نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ از یک سو و میزان محبوبیت ترامپ و بایدن از سوی دیگر است.

ضمن اینکه براساس نظرسنجی جدید «سی بی اس نیوز و یو گاو»، بایدن در دو ایالت «ویسکانسین» و «آریزونا» با اختلاف کمتر از ۵ درصد از ترامپ پیش است.

- برنامه‌های متعدد انتخاباتی ترامپ: دونالد ترامپ، روز یکشنبه در سه تجمع انتخاباتی در ایالت «نوادا»، «کالیفرنیا» و «لاس وگاس» حضور یافت.

این تجمع‌ها در حالی بی توجه به رعایت اصول کرونایی مانند پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شدند که رشد نرخ ابتلا در آمریکا و به ویژه ایالت نوادا، قابل ملاحظه بوده است.

- حمله ترامپ به بایدن و خانواده اش: ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در «نوادا» ضمن تکرار حملات خود علیه بایدن، گفت «خانواده بایدن یک شرکت جنایتکار هستند؛ بایدن یک سیاستمدار فاسد است و همیشه بوده است.»

- پروژه نورپردازی نام هریس و بایدن توسط اتحادیه کارکنان فولاد: اتحادیه کارکنان فولاد آمریکا اقدام به نورپردازی نام جو بایدن و کامالا هریس، در آسمانخراشی بلندتر از برج ترامپ که نامش روی آن نصب شده است، کرد.

- جنجال ارتباط تیم انتقال بایدن با رسانه‌های اجتماعی: در حالی که انتقاد‌ها به توییتر در مورد مخفی کردن توییت ترامپ در مورد بایدن و خانواده اش، سبب گمانه زنی در مورد جانبداری این شبکه اجتماعی از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری شده بود، اکنون اسنادی مبنی بر ارتباط تیم انتقال بایدن با «فیسبوک» و «توییتر» منتشر شده است.

- هشدار مقام ارشد دموکرات درباره صحت نظرسنجی ها: «تام پرز»، رییس کمیته ملی دموکرات‌ها خواستار احتیاط در برابر قطعی دانستن نتایج نظرسنجی‌ها به نفع بایدن شد و گفت تضمینی برای درست بودن این نظرسنجی‌ها وجود ندارد.

- تخریب بنر‌ها و علائم تبلیغاتی بایدن و ترامپ در فلوریدا: علائم و بنر‌های تبلیغاتی ترامپ و بایدن در ایالت «فلوریدا»، به شکل قابل توجهی با تخریب و آسیب مواجه شده اند.

- سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای بایدن در کارزار انتخاباتی در کارولینای شمالی: بایدن در تجمع انتخاباتی خود در «کارولینای شمالی»، تنها ۲۰ دقیقه سخنرانی کرد.

بایدن از شعار اوباما در سال ۲۰۱۶ استفاده کرد: بایدن از شعار انتخاباتی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مبنی بر یکپارچگی آمریکا استفاده کرد.

اوباما در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بود «ایالت‌های قرمز و آبی وجود ندارد، فقط آمریکاست که وجود دارد.»

- آغاز رای گیری زودهنگام در کارولینای شمالی: رای گیری زودهنگام در ایالت «کارولینای شمالی» از روز یکشنبه آغاز و تا ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) ادامه خواهد داشت.

- حذف توییت مشاور ارشد کاخ سفید در مورد عدم تاثیر ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط توییتر

- تلاش ترامپ برای جلب آرا زنان: ترامپ در پی مشاهده نمودار‌های دموگرافیک نظرسنجی ها، در روز‌ها و هفته‌های اخیر تلاش دارد تا رای زنان را به سمت خود سوق دهد.

در این راستا وی در سخنرانی روز گذشته خود در نوادا، از زنان حاشیه شهری خواست تا در انتخابات به وی رای بدهند.

- فائوچی غیرحضوری رای می‌دهد: «آنتونی فائوچی»، رییس مرکز پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در جدیدترین مصاحبه خود گفت «با توجه به سن و بیماری‌های زمینه‌ای که دارم، ترجیح می‌دهم غیرحضوری رای بدهم.»

- آزمایش کرونای هریس منفی شد: آزمایش کرونای «کامالا هریس»، سناتور «کالیفرنیا» و نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا، منفی شد.

- جورجیا رکوردار رای گیری زودهنگام: ایالت «جورجیا» رکوردار ثبت رای در انتخابات زودهنگام است.

تاکنون یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۳۱ نفر در این ایالت رای خود را به صندوق انداختند که نشان دهنده رشد ۱۵۲ درصدی در قیاس با انتخابات ۲۰۱۶ است.

- واکنش کارزار انتخاباتی بایدن به ادعا‌های اقتصادی ترامپ: سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد افتخارات اقتصادی ترامپ میراث دولت اوباما - بایدن است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار