محورهای رسانه‌های سوریه و لبنان؛

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران روزی تاریخی بود

رسانه‌های لبنان طی یک روز گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران و مسائل مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان، مهم‌ترین سوژه‌های خبری این رسانه‌ها است.
کد خبر: ۴۲۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 19October 2020

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران روزی تاریخی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویداد‌های مختلفی پرداختند که سرخط خبری آن‌ها بدین شرح است:

روزنامه البناء در مطلبی نوشت: ۱۸ اکتبر (روز لغو تحریم تسلیحاتی ایران) روزی تاریخی است که جهان و منطقه را به قبل و بعد از آن تقسیم کرد.

این روزنامه همچنین عنوان کرد: ترسیم مرز بین لبنان و اسرائیل محتمل است، اما بین امرای طوایف درگیر در لبنان غیرممکن.

روزنامه الاخبار اعلام کرد: ایران از تحریم تسلیحاتی آزاد شد و بدین ترتیب، حرکت به سمت گسترش صنایع دفاعی را آغاز خواهد کرد.

این روزنامه در مطلبی دیگر تأکید کرده است: حزب الله به حریری اعلام کرده که شروط صندوق بین‌المللی پول را پیشاپیش تأیید نمی‌کند.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرد: پیمان تفاهم میان حزب الله لبنان و جریان ملی آزاد همچنان علیرغم برخی اختلاف نظرها، پابرجا است.

این روزنامه همچنین یادآور شد: ۲ احتمال برای پنجشنبه وجود دارد؛ یا حریری حمایت اکثریت پارلمان را کسب می‌کند یا اینکه عون برای دومین بار مشورت‌ها با فراکسیون‌های پارلمانی را به تعویق می‌اندازد.

روزنامه النهار نیز نوشته است: پس از مخالفت باسیل با حریری، روند مشورت‌ها برای تعیین نخست وزیر هیچ پیشرفتی نداشته است.

روزنامه الوطن سوریه نیز گزارش داد: رایزنی بین ایران و سوریه درباره تجارت تهاتری بین دو طرف آغاز شده است.

روزنامه نداء الوطن نیز اعلام کرد: استقبال از واکسن روسی برای واکسیناسیون لبنانی‌ها در چارچوب سیاست نگاه به شرق است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها