پدر شهید «علی فروغی‌نیا» در بیرجند آسمانی شد

حاج «غلامرضا فروغی‌نیا» پدر شهید «علی فروغی‌نیا» در سن ۷۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ - 19October 2020

پدر شهید «علی فروغی‌نیا» در بیرجند آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حاج «غلامرضا فروغی‌نیا» پدر شهید «علی فروغی‌نیا» در سن ۷۵ سالگی به دلیل عارضه قلبی به دیار حق شتافت.

پیکر مرحوم فردا ساعت ۱۰ صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از محل غسالخانه بیرجند تشییع و سپس در بهشت متقین این شهر به خاک سپرده می‌شود.

«علی فروغی‌نیا» فرزند غلامرضا در سال 1345 در شهر خوسف بيرجند در خانواده‌ای فرهنگی و متدين ديده به جهان گشود. پس از سپری کردن دوران طفوليت برای فراگيری علم و دانش به مدرسه رفت و تا سال چهارم دبيرستان به تحصيلاتش ادامه داد.

در دوران اوج‌گيری انقلاب او نيز به صفوف انقلابيون پيوست و در تظاهرات با پخش اعلاميه‌ها و پوسترهای حضرت امام(ره) در به ثمر رساندن انقلاب ايفای نقش نمود. پس از پيروزی انقلاب اسلامی به عضويت بسيج دانش‌آموزی هنرستان ارشاد درآمد و در بيداری دانش‌آموزان و رشد فکری آن‌ها نقش مؤثری داشت.

در سال‌های 59 و 60 با منافقين کوردل به بحث و مبارزه می‌پرداخت و ازمواضع انقلاب اسلامی به شدت حمايت می‌کرد. پس از شروع جنگ تحميلی، چندين بار در عمليات مختلف شرکت کرد و سرانجام در چهاردهم بهمن ماه سال 1365 بعد از عمليات کربلای 5 در منطقه شلمچه در سن 20 سالگی مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها