رزمنده هرمزگانی دوران 8 سال دفاع مقدس:

دفاع مقدس بنیان تمدن ایثار و بیگانه‌ستیزی را بنا کرد

رزمنده هرمزگانی دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس پایه‌ها و بنیان‌های تمدنی همچون ایثار و ازخودگذشتگی و بیگانه‌ستیزی را بنا کرد.
کد خبر: ۴۲۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 20October 2020

«همایون امیرزاده» رزمنده هرمزگانی دوران هشت سال دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: تمدن ایثار و بیگانه ستیزی امروز از جغرافیای ایران هم فراتر رفته است.

وی افزود: این برش تاریخی و تمدن ساز ریشه در ارزش‌های متعالی بود که در نفس مسیحایی حضرت امام خمینی مطرح شد و بعد‌ها به فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شد.

امیرزاده با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت متنوع و همه جانبه است، تصریح کرد: این فرهنگ تمام شئونات انقلاب اسلامی ایران و حتی در انقلاب‌های دیگر جایگاهی پیدا کرد و باعث شد به یک جایگاهی در استعمار ستیزی برسد.

وی با بیان اینکه اهمیت صیانت و نگهداری درست و دقیق از این برش تاریخی تمدن ساز بسیار مهم است، ادامه داد: آن چیزی که تاکنون ما را از گذرگاه‌های سخت و پیچ های تاریخی عبور داده است پیروی از این فرهنگ با عظمت و نورانی بوده است.

این رزمنده هرمزگانی بیان داشت: اگر بخواهیم به بطن فرهنگ ایثار و شهادت وارد شویم‌، هیچ راهی جز مرور یاد خاطره و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس نداریم و برگزاری کنگره‌های شهدا می تواند در ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس نوجوان و جوان بودند، اضافه کرد: در اوایل انقلاب اسلامی ایران نسیمی وزیده شد به نام دفاع مقدس و خیلی ها خودشان را در مسیر این نسیم قرار دادند.

امیرزاده با اشاره به حضورش در جبهه‌های جنگ خاطرنشان کرد:  زمانی که به جبهه اعزام شدم 14 سالم بود و اکنون شاید باور این موضوع سخت باشد، زیرا تمام اتفاقات نوجوانی من در جنگ شکل گرفت و آن نسل یک نسل انتخاب شده بود زیرا در معرض یک طوفان بزرگ  قرار گرفتند و توانستند از آن سربلند بیرون بیایند.

این رزمنده  هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که بعد از جنگ دوباره باید در کوران حوادث بسیار پیچیده‌تر بیفتیم که افتادیم و اگر بتوانیم به درستی اتفاقات 8 سال دفاع مقدس را با صداقت، مفاهیم و ارزش‌هایش را به نسل جدید انتقال دهیم به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن ها به عنوان رویش های انقلاب نام برده‌اند، کسانی هستند که دریافت های درستی از دل تاریخ داشته اند و اگر این دریافت‌ها را درست منتقل کنیم جوانان امروز از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها