مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در دیدار با معاون فرهنگی شهرداری مشهد تأکید کرد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی تا پایان سال‌جاری

سردار یوسفعلی‌زاده در دیدار با محمدمحسن مصحفی بر تعیین تکلیف پروژه احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی تا پایان سال جاری و انجام اقدامات لازم نسبت به تأمین اعتبار و آغاز عملیات عمرانی تا قبل از پایان سال تأکید کرد.
کد خبر: ۴۲۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 20October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با «محمدمحسن مصحفی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص تعیین تکلیف احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: از تدفین شهدای گمنام کوهسنگی 17 سال می‌گذرد و علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته، به دلیل عدم پشتیبانی‌ و عدم تأمین منابع مورد نیاز، تا کنون اقدام عملیاتی در جهت احداث یادمان این شهدا صورت نگرفته است.

وی افزود: احداث این یادمان توسط هر کس انجام شود حسنه است و به عنوان باقیات‌الصالحات، دعای خیر زائرین شهدای گمنام را به همراه خواهد دادشت.

این مسئول تصریح کرد: احداث یادمان شهدای گمنام هر چند عمرانی است اما ماهیت فرهنگی دارد؛ بر همین اساس معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به عنوان متولی ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی ایفای نقش کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: پروژه احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود و اقدامات لازم نسبت به تأمین اعتبار و آغاز عملیات عمرانی تا قبل از پایان سال صورت پذیرد.

مصحفی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی ابراز داشت: برای تأمین اعتبار اولیه باید سرفصلی در نظر گرفته شود تا بعد از تصویب شورای اسلامی شهر مشهد عملیات اجرایی آغاز شود.

وی در پایان آمادگی معاونت شهرداری مشهد را جهت پشتیبانی از ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی اعلام کرد.

در این نشست طرح یادمان شهدای گمنام کوهسنگی تشریح و مورد تأیید طرفین قرار گرفت و در خصوص تأمین اعتبار و نحوه اجرای طرح تبادل نظر شد.

تأمین پشتوانه‌های اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در سال 1396، نظارت تخصصی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد بر اجرای عملیات اجرایی، اجرای عملیات عمرانی توسط پیمانکار، تأمین منابع از شهرداری مشهد و ارائه فاز 2 طرح یادمان شهدای گمنام کوهسنگی توسط طراح از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها