معاون نیروی انسانی ناجا خبر داد

جذب 300 هزار نفر پلیس افتخاری در برنامه پنج ساله ششم

معاون نیروی انسانی ناجا، با اشاره به جذب بیش از 33 هزار نفر پلیس افتخاری در سال 93، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم 300 هزار نفر را باید جذب کنیم.
کد خبر: ۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ - 02March 2015

جذب 300 هزار نفر پلیس افتخاری در برنامه پنج ساله ششم

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار محمد تقی عصار در اولین همایش سراسری روسای پلیس افتخاری ناجا، گفت: امنیت و نظم در کشور برپایه مردم استوار است لذا در کشوری که امنیت مبتنی بر مردم، توسعه و تحکیم باشد باید ساز و کارهای لازم را برای تحقق این امر بوجود آورد.

وی ادامه داد: در قانون نیروی انتظامی تشکیل پلیس افتخاری آمده و آیین نامه های آن در ستاد کل به ما ابلاغ شده و تشکیل این پلیس مبانی مستحکمی در قانون دارد لذا دستورالعمل های لازم را نیز در ناجا تنظیم و ابلاغ کرده ایم و امروز بنیان های تشکیل پلیس افتخاری که بتواند در کنار پلیس کشورمان ماموریت های خود را انجام دهد بوجود آمده است.

معاون نیروی انسانی ناجا، تصریح کرد: ما در آغاز راهیم و طبیعی است مسیر طولانی را در پیش داریم لذا باید گام های اولیه را محکم برداریم.

عصار، سال 93 را سال تشکیل آزمایشی این پلیس خواند و گفت: تلاش کردیم تا ماموریت های مختلفی را که امکان واگذاری آن باشد برای پلیس افتخاری در نظربگیریم و تاکنون ماموریت هایی را که به آنها واگذار کرده ایم بسیار موفق بوده اند.

وی با اشاره به جذب بیش از 33 هزار نفر پلیس افتخاری در سال 93، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم 300 هزار نفر را باید جذب کنیم.

سردار عصار، یادآور شد: در تلاشیم تا پلیس افتخاری را تشکیل دهیم و تربیت کنیم که بتواند الگویی برای کشورهای دیگر باشند تا آنها نیز از این الگو بهره ببرند.

این مقام انتظامی، پلیس افتخاری را نمادی از توسعه نظم و امنیت در کشور خواند و افزود: تحکیم آن به دست مردم است و ما آرمان بلندی برای این پلیس داریم؛ همانگونه که کار را موفق اغاز کرده ایم آن را ادامه و توسعه می دهیم.

وی استفاده از پلیس افتخاری را در طرح امنیت دریا یادآور شد و اظهار داشت: با انتظام بخشی این پلیس در این طرح، توفیقات زیادی بدست آوردیم چرا که باعث نجات عده ای زیادی شدیم.

معاون نیروی انسانی ناجا، خاطرنشان کرد: این پلیس ماموریت مستقلی انجام نخواهد داد و درکنار ماموران پلیس بکارگیری می شوند.

سردار عصار تصریح کرد: در گشت های پلیس در طرح های نوروزی برای توسعه امنیت در شهرها از جمله تهران بزرگ از پلیس افتخاری در کنار ماموران، استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار