معاون هماهنگ‌کننده ناجا خبر داد؛

کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای

سردار محمدعلی نوری‌نژاد گفت: با تلاش همه سازمان‌های همکار شامل راهداری‌ها، اورژانس و پلیس راهور، تلفات جاده‌ای قریب به ۳۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۲۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 20October 2020

کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای/ نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی نوری نژاد» معاون هماهنگ‌کننده ناجا در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان‌های پلیس راهور، فتا و وظیفه عمومی شهرستان البرز با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا اقدامات و فعالیت این نیرو را به آحاد جامعه معرفی کنیم، اظهار داشت: نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی است و باید بتواند از ظرفیت‌های جامعه در راستای تحقق اهداف موجود استفاده کند.

وی به شعار امسال هفته ناجا «همه برای امنیت و سلامت»، اشاره و بیان کرد: تامین امنیت عمومی جامعه، حفظ جان، مال و ناموس و... از وظایف اصلی نیروی انتظامی به شمار می‌آید و هر آنچه که موجب ایجاد خدشه در امنیت عمومی شود، ناجا مسئول رسیدگی به آن است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به اقدامات ناجا در میدان مقابله با کرونا، گفت: در این شرایط سخت، آنچه که بیش از همه عینیت پیدا می‌کند، اهمیت سلامت و امنیت است؛ ناجا در این مقطع علاوه بر انجام مأموریت‌های محوله و تأمین امنیت، در حوزه سلامت نیز به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهد؛ همچنین تمام مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر اجرای دستورالعمل‌ها از سوی اقشار جامعه با حضور پلیس اجرا می‌شود و امیدواریم این بیماری هرچه سریع‌تر با همکاری مردم عزیز از بین برود.

معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اشاره به افتتاح ساختمان پلیس فتا، وظیفه عمومی و پلیس راهور شهرستان البرز استان قزوین، گفت: ساختمان موجود که امروز افتتاح و به بهره برداری رسید در سه خدمت مجزا فعالیت می‌کند؛ یکی از حوزه‌ها راهنمایی و رانندگی است که تأثیر آن بر جامعه علاوه بر نظم‌بخشی در جامعه، کاهش تلفات است که با تلاش همه سازمان‌های همکار شامل راهداری‌ها، اورژانس و پلیس راهور، تلفات جاده‌ای قریب به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در اجرای مأموریت راهنمایی و رانندگی، ابتدا راهنمایی و ارشاد مردم در نقاط مختلف شهر مهم است و بعد از آن اعمال مقررات و جریمه مدنظر است، گفت: بخش عمده‌ای از عمر مردم در ماشین، خیابان و بیرون از منزل می‌گذرد و اگر بنا باشد که استرس بر آن‌ها غالب بوده و ترس از تصادف داشته باشند، مسلماً زندگی وجه سختی خواهد داشت؛ بر همین اساس راهنمایی و بعد اعمال مقررات اهمیت دارد که این مبنای آموزش‌های ما است.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: در سطح کشور قریب به پنج هزار خودرو راهنمایی و رانندگی بلندگودار وجود دارد که با استفاده از این امکانات، تذکرات لازم به رانندگان خاطی داده می‌شود که این امر در کاهش تخلفات رانندگی نقش بسزایی دارد.

سردار نوری نژاد با اشاره به راه‌اندازی ساختمان نظام وظیفه، گفت: اولین جایی که یک جوان وقتی می‌خواهد وارد نظام و مجموعه شود باید با آن ارتباط برقرار کند، مرکز نظام وظیفه است که در گذشته اقدامات این مرکز بیشتر حضوری بود، اما امروز بخشی از آن به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود؛ اکنون سالانه صد‌ها هزار نفر از جوانان عزیز وارد مجموعه وظیفه عمومی می‌شوند و این مرکز می‌تواند مجموعه‌ای برای ارتباط جوان جهت ورود به نظام باشد.

این مرکز در دو طبقه و به متراژ ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع با حضور سردار «نوری‌نژاد» معاون هماهنگ کننده ناجا افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار