استاندار گیلان:

مشکلات اشتغال خانواده ایثارگران و مسکن آنان را با جدیت دنبال می‌کنیم

«ارسلان زارع» با بیان اینکه مشکلات اشتغال خانواده ایثارگران و مسکن آنان را با جدیت دنبال می‌کنیم،گفت: در خصوص تامین زمین مسکن و ایجاد فرصت شغلی و ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در استان هیچگونه کوتاهی صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۲۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 20October 2020

مشکلات اشتغال خانواده ایثارگران و مسکن آنان را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه امضای تفاهم‌نامه تامین زمین، ساخت مسکن ، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان که با حضور «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت جوانان این مرز و بوم از جمله جوانان گیلانی در میدان رزم، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را در میهن بوجود آورد و در جامعه نهادینه کرد.

استاندار گیلان افزود: اگر امروز روحیه ایستادگی و مقاومت برابر تهدیدات استکبار جهانی همچنان در جامعه احساس می‌شود، بی‌تردید دفاع مقدس در ترویج و تثبیت این فرهنگ والا نقش به سزایی داشته و فضا و عطری که ایثار و شهادت در جامعه ایجاد کرد، امروز هم به مشام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک نیز صبر و ایستادگی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران درس‌های بزرگی برای همه ماست چنانکه فرهنگ ایثار، ایستادگی، صبر و بردباری را به معنای واقعی کلمه در جامعه ترویج می کنند، هیچگاه سستی در آنان رخنه نکرد و تسلیم دشواری ها نشدند.

دکتر «ارسلان زارع» کلام و منش خانواده شهدا و ایثارگران را نشاط آور و روحیه بخش خواند و تاکید کرد: کشور مدیون ایثارگری های خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است و دولت تدبیر و امید همه تلاش ها را در  خدمت به این عزیزان متمرکز کرده و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در شرایط اقتصادی کنونی راهکارهای افزایش این ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی به جامعه، هدف این بنیاد را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی برساماندهی گلزارهای شهدا اقدامات خوبی در استان شکل گرفته، افزود: در خصوص تعدادی از این گلزارهای شهدا که باقی مانده و نیز پروژه های مرتبط با شهدای والامقام همچون یادمان ها، تأکید می کنم که با محوریت بنیاد شهید و همکاری مجموعه های استانی و شهرستانی مرتبط، باید این اقدامات تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

استاندار گیلان با تصریح اینکه مشکلات اشتغال خانواده ایثارگران و مسکن آنان را با جدیت دنبال می‌کنیم، متذکر شد: در کنار امضای ‌تفاهم نامه امروز که برنامه ریزی اولیه آن برای اجرا تا سال آینده صورت گرفته، این اطمینان را می‌دهم که در خصوص تامین زمین مسکن و ایجاد فرصت شغلی و ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در استان هیچگونه کوتاهی صورت نمی گیرد.

وی با تاکید به مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت تحقق برنامه های ذکر شده، افزود: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی استان، امضای تفاهم نامه امروز را به منزله یک دستور و ابلاغ بدانند و برای اجرایی شدن مفاد آن مجدانه بکوشند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه تامین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان، به امضای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار گیلان رسید و مبادله شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها