با حضور فرمانده مرزبانی انجام شد؛

الحاق شناور کلاس «حیدر» به ناوگان شناوری مرزبانی گیلان

شناور کلاس «حیدر» نخستین شناور تولید ملی با حضور سردار «احمدعلی گودرزی» به ناوگان شناوری مرزبانی استان گیلان ملحق شد.
کد خبر: ۴۲۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 20October 2020

الحاق شناور «کلاس حیدر» به ناوگان شناوری مرزبانی گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا امروز در مراسم آیین رونمایی از الحاق شناور ۶۰ تنی کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی استان گیلان، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: این شناور توسط متخصصان داخلی طراحی و به همت سازمان دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا وجود سامانه پایش و واتر جت موجود در این شناور که تنها فناوری ساخت آنها منحصر به چند کشور است را مهم‌ترین شاخص این شناور عنوان کرد و افزود: در این ایام شاهد الحاق دو فروند شناور تندرو کلاس خلیج فارس با سرعت ۵۳ گره دریایی بودیم که می‌تواند در عمق خلیج فارس و خزر در آب‌های سرزمینی حضور یافته و برای تأمین امنیت آبی اقدام کنند.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و برگزاری رژه دریایی در بندر انزلی، تصریح کرد: در این رژه وابستگی و پیوستگی مرزنشینان و مرزبان را به نمایش گذاشتند که در تولید امنیت نقش آفرین هستند.

سردار «احمد علی گودرزی» با بیان اینکه امروز درحال بهره برداری آزمایشی سامانه‌ای کنترل شناورهای متفرقه در سطح دریا هستیم، خاطرنشان کرد: این سامانه در مرحله آزمایش قرار دارد؛ قطعاً بهره برداری از این سامانه که بومی سازی شده در راستای انضباط بخشی در سطح دریای خزر اثر بخش بوده و به مرزبانان و دریابانان در این منطقه برای کنترل شناورهای متفرقه که بعضاً برای صیادی و تفریح وارد منطقه می‌شوند و همچنین تأمین امنیت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این سامانه در کوتاه‌ترین زمان برای ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای دریایی کشور مورد استفاده قرار گیرد، افزود: امروز توان عملیات و گسترش نیروهای مرزبانی در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دریایی و خشکی سبب به وجود آمدن امنیت پایدار در کشور شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر مشارکت و پشتیبانی مرزنشینان به عنوان مرزبانان افتخاری در ایجاد امنیت پایدار متذکر شد: در حال حاضر امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور برقرار است و مرزبانان در اتفاقات اخیر میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان به وظیفه خود عمل کردند.

وی با بیان اینکه اجازه هیچ‌گونه عرض اندامی به اشرار، معاندین و گروه‌های ضد انقلاب نخواهیم داد، افزود: با هوشمند سازی تجهیزات مرزی و بهره گیری از تجهیزات نوین و الکترونیکی و پهبادی امنیت رو به توسعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار