عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی، درآمدزا و تحریم شکن است

هادی بیگی نژاد با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین برنامه جامع پتروشیمی گفت: اگر زنجیره پایین دستی را به صورت افقی تکمیل کنیم ضمن درآمدزایی برای کشورمان، تحریم شکن هم است.
کد خبر: ۴۲۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ - 21October 2020

تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی، درآمدزا و تحریم شکن استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هادی بیگی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: تدوین یک برنامه جامع پتروشیمی در حوزه انرژی برای کشور لازم است که بایستی در این زمینه گام برداریم.

وی افزود: سال‌هاست که گفته می‌شود ما باید از خام فروشی پرهیز کنیم، اگر ما برای صنایع پایین دستی پتروشیمی برنامه ریزی نکنیم چگونه می‌خواهیم از خام فروشی دوری کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در توضیح بیشتر تصریح کرد: در وهله اول نیاز است نقشه راه حوزه پتروشیمی با نگاه به بازار‌های خارجی و نیاز‌های داخلی طراحی کنیم؛ باید در این زمینه با اتکا به توان داخلی این موضوع را اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید در بازاریابی صنایع پایین دستی پتروشیمی ورود کند؛ وظیفه رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌ها همین است که زمینه گسترش بازار‌های جهانی را فراهم کند، ولی تا کنون ورود نکرده که برای مثال کدام مواد پتروشیمی را اگر تولید کنیم در دنیا با ارزش افزوده بیشتری بفروش می‌رسد و کشور سود بیشتری را بدست می‌آورد؛ در حالی که فقدان این موضوع به کشور ضربه زده و مدیران هم فقط به حرف و سخن بسنده کرده‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: نعمت نفت و گاز با عنایت پرودگار نصیب کشورمان شده است، ولی باید در تکمیل زنجیره تولید تا ساخت کالایی که در زندگی مردم کاربرد داشته باشد کار‌های اساسی انجام دهیم؛ به عبارت دیگر اگر زنجیره پایین دستی را به صورت افقی تکمیل کنیم برای کشورمان درآمدزایی داشته و تحریم شکن است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها