نماینده خمین در مجلس:

رویکرد صادرات‌محور در مقطع لغو تحریم‌های تسلیحاتی بر واردات غلبه دارد

علیرضا نظری گفت: در بحث حذف تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی، نگاه صادرات فناوری و تسلیحات و تجهیزات نظامی بر واردات غلبه دارد.
کد خبر: ۴۲۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 21October 2020

رویکرد صادرات‌محور در مقطع لغو تحریم‌های تسلیحاتی بر واردات غلبه داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد روز ۱۸ اکتبر مصادف با ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹ پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: شاید برخی‌ها در بدو امر تصور کنند که برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران حتما موجب واردات تجهیزات نظامی و یا سلاح‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های بالای دفاعی و نظامی به کشورمان خواهد شد، اما واقعیت آن است که در بحث حذف تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی، نگاه صادرات فناوری و تسلیحات و تجهیزات نظامی بر واردات غلبه دارد.

نماینده خمین در مجلس گفت: امروز با توجه به پیشرفت‌های محیرالعقولی که در طی قریب به ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاعی و امنیتی کشور حاصل شده است، همه دنیا نسبت به توانمندی‌های جمهوری اسلامی در این عرصه واقف هستند.

نظری گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های دفاعی و نظامی توانسته کشورمان را به عنوان یک قطب و قدرت برتر و نفوذ ناپذیر و مقاوم تبدیل کند.

وی افزود: امروز باید این بشارت را داد که‌ای ملت بزرگ ایران، بالاخره بعد از ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی به رغم اینکه در عرصه دفاعی بیش از عرصه‌های دیگر در تحریم قرار داشتیم، ولی با حذف تحریم‌های تسلیحاتی به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌توانیم فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز خود را به جهان صادر کرده و بخشی از منابع ارزی مورد نیاز کشورمان را از این صادرات تامین کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ای کاش در عرصه‌های دیگری که زیرساخت‌های آن در کشورمان وجود داشته و دارد مدیران جهادی و انقلابی و باورمند به توانایی‌های جوانان ایرانی حضور می‌داشتند تا کشور را در شرایط سخت تحریمی فعلی به جای یک کشور واردات محور به یک کشور صادرات محور با فناور‌ی‌های نوین تبدیل می‌کردند.

نظری تصریح کرد: ان‌شاءالله آثار این ایستادگی که در عرصه دفاع و امنیت توسط دلاورمردان نیرو‌های مسلح رقم خورده است به عنوان نماد مقاومت و بالفعل کردن واژه «ما می‌توانیم» که موجب افتخار جوانان ایرانی است تبدیل شده و بتوانیم این پیام روشن را به بخش‌های دیگر منتقل کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها