مروری بر زندگی‌نامه شهید «جانعلی دهقان»

شهید «جانعلی دهقان» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مجاهدت، در زمستان 1366 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 21October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «جانعلی دهقان» 25 آبان‌ماه 1346 در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مجاهدت، در زمستان 1366 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «جانعلی دهقان» در تاریخ 26 آبان‌ماه 1346 در روستای آرگون از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. از کودکی با ادب و رستگار بود و با گذشت زمان به فضائل اخلاقی، ادب و کمالات به او اضافه می‌شد. وی به دلیل نبود امکانات تحصیلی در روستا نتوانست به تحصیل بپردازد اما با این حال نوجوانی پاک،نیکوسرشت با درک و فهم والا بود.

کودکان را دوست می‌داشت و به طور کلی کمک حال پدر و مادر در امور مختلف بود. در کارهای شخصی منظم و دقیق بود، علاوه بر اشتغال به کار کشاورزی به بنایی و سفیدکاری هم می‌پرداخت. در سال 1363 همزمان با 17 سالگی عازم مراغه شد و به عضویت بسیج درآمد. در سال 1364 عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

جزو افرادی بود که در تمام ماموریت‌ها و عملیت‌ها شرکت می‌کرد و جان خویش را در طبق اخلاق می‌نهاد. وی نهایتا در زمستان 1366 در منطقه عملیاتی پنجوین شربت شیرین شهادت را نوشیده و پیکر پاکش در قطعه شهدای مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار