فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی:

فعالیت کادر درمان و بهداشت همانند دوران دفاع مقدس است

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه فعالیت کادر درمان و بهداشت همانند دوران دفاع مقدس است، گفت: امروز هم همانند دوران دفاع مقدس روحیه ایثار و جهاد در بین کادر درمان موج می‌زند.
کد خبر: ۴۲۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ - 21October 2020

جهاد کادر درمان در روزهای کرونایی/ آمادگی مرزبانی برای همکاری با کادر درمان در شهرستان‌های مرزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «علی‌اصغر مسروری» فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ضمن قدردانی از خدمات بخش بهداشت و درمان، اظهار داشت: بخش درمان اعم از پزشکان، پرستاران و همه کسانی که در این حوزه کار فعالیت‌کنند به نوعی جهاد می‌کنند.

وی ضمن گلایه از کوتاهی شهروندان در خصوص عدم رعایت مسائل بهداشتی، گفت: از پیامبر اکرم(ص) روایت شده؛ «النعمتان مکفورتان الاامن و الاعافیه»؛ خداوند دو نعمت امنیت و سلامتی را کنار همدیگر قرارداده که متأسفانه بعضی مواقع ما قدر آن را به خوبی نمی‌دانیم.

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه امروز که کشورمان و همه جوامع بشری به اين ويروس منحوس مبتلا شده‌اند قدر سلامت و عافيت را بهتر می‌دانند، عنوان کرد: از ابتداش شيوع اين ويروس در مجموعه فرماندهی مرزبانی و هم در بين عشاير و مرزنشينان اقدامات بسيار خوبی در زمينه بهداشتی و کمک‌های مؤمنانه انجام شده است.

مسروری فعالیت کادر درمان و بهداشت را همانند دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: در آن دوران هم بهترین پزشکان و کادر درمان از شهر و خانواده خود جدا شده و در نقطه صفر مرزی کنار رزمندگان حضور داشتند و مشغول درمان رزمندگان بودند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم همانند دوران دفاع مقدس روحیه ایثار و جهاد در بین کادر درمان موج می‌زند، عنوان کرد: به امید خدا به لطف صداقت و تلاش، کوشش و نیت پاک کادر درمان و همراهی مردم شر این ویروس از سر ملت ایران کم خواهد شد.

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه مرزبانی خراسان جنوبی با دقت نسبت به وظایف خود کل منطقه‌ حوزه‌ مأموریتی را رصد و زیر نظر دارد به کمک‌های مؤمنانه این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک‌های مؤمنانه و مواسات با همکاری دستگاه‌های اجرایی نزدیک 2 میلیارد تومان کمک به مناطق مرزنشین و نقاط صفر مرزی داشته‌ایم.

مسروری خاطرنشان کرد: مرزبانی استان خراسان جنوبی این آمادگی را دارد که در شهرستان‌های مرزی در بخش نیروی انسانی، امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین حوزه آموزش‌های همگانی، امکانات و ظرفیت خود را در اختیار جامعه بهداشت و درمان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها