رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

خدمات مدافعان سلامت در رسیدگی به بیماران کرونایی ستودنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خدمات مدافعان سلامت در رسیدگی به بیماران کرونایی را ستودنی دانست و گفت: طی مدت 8 ماهه ظهور و بروز بیماری کرونا بخش درمان با از خود گذشتگی‌های فراوان در جهت سلامتی مردم تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 21October 2020

خدمات مدافعان سلامت در رسیدگی به بیماران کرونایی ستودنی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد دهقانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در دیدار با سردار «علی‌اصغر مسروری» فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی‌، اظهار داشت: طی مدت 8 ماهه ظهور و بروز بیماری کرونا  بخش درمان با از خود گذشتگی‌های فراوان در جهت سلامتی مردم تلاش می‌کنند.

وی جبهه سلامت را یکی از جبهه‌های امروز کشور دانست و گفت: خوشبختانه امروز هیچ بیماری برای اینکه روی تخت بیمارستان بستری شود روی زمین نمانده ولی ما در کشورهای اروپایی می‌بینیم که مردم روی صندلی در اورژانس به خاطر نبود تخت سرگردان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه ما ارزش و قدر آنچه که داریم را نمی‌دانیم، اضافه کرد: در انگلستان به ازای هر 100 هزار نفر 6.8 تخت آی‌سی‌یو وجود دارد و میانگین جمهوری اسلامی 6.4 و در استان خراسان‌ جنوبی 10.5 تخت است و این آمار قبل از این افزایش تخت‌ها است.

دهقانی خدمات مدافعان سلامت در رسیدگی به بیماران کرونایی را ستودنی دانست و عنوان کرد: پرستاران به عنوان مدافعان سلامت در سنگر مقابله با ویروس کرونا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران عملکرد افتخارآمیزی در طول 40 سال داشته است، اضافه کرد: آنقدر مردم ما راحت بوده‌اند که حتی احساس اینکه در یک استان مرزی زندگی می‌کنند هم به آن‌ها دست نداده و این به خاطر این است که هیچ نگرانی و دغدغه‌ای طی این سال‌ها نداشته‌اند و در امنیت کامل زندگی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه برخی قدر امنیت را هم نمی‌دانند، متذکر شد: اگر زره‌ای به این امنیت خدشه وارد شود تازه می‌فهمیم که چقدر این نعمت ارزشمند بوده و  چه کسانی برای به‌دست آمدن این امنیت از جان، مال و ناموس خود مایه می‌گذارند که این امنیت به‌دست آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار