زندگی‌نامه شهید «اسلام راستگو»؛

از یادگیری قرآن کریم و کار در قالی‌بافی تا شهادت در راه اسلام

شهید «اسلام راستگو» پس از حمله نیروهای رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان در قامت لباس مقدس سربازی درصدد دفاع از میهن اسلامی برآمده و پس از اعزام به مناطق عملیاتی نهایتا در 22 فروردین‌ماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ - 21October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسلام راستگو» سال 1365 در شهرستان مراغه متولد شد. وی پس از حمله نیروهای رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان در قامت لباس مقدس سربازی درصدد دفاع از میهن اسلامی برآمده و پس از اعزام به مناطق عملیاتی نهایتا در 22 فروردین‌ماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اسلام راستگو» در سال 1365 در روستای« قره‌کند» از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی اولین فرزند در خانواده‌‌ای بود که پدر خانواده به شغل کشاورزی اشتغال داشت. به دلیل نبود امکانات تحصیلی در روستای مذکور از تحصیل بازماند .

با این حال به یادگیری قرآن در روستا پرداخت. بعدها خانواده‌اش جهت تحصیل فرزندان راهی مراغه شده و در آن‌جا سکونت گزیدند. اسلام در شهر، خواندن و نوشتن را آموخت و به شغل قالی‌بافی روی آورد. با رسیدن به سن سربازی با شور و شوق وصف ناپذیری جهت پاسداری از میهن اسلامی آماده خدمت شد.

وی در قوشچی دوره آموزشی خود را به پایان رسانده و سپس به منطقه عملیاتی اعزام شد. این شهید والامقام در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1367 در منطقه مریوان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قطعه شهدای مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار