فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

۴۸ درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت‌سوار‌ان هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به افزایش قانون‌گریزی موتورسیکلت‌سواران گفت: در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۳۵ درصد جان‌باختگان مربوط به این افراد بود، اما امروز این رقم به ۴۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۴۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 21October 2020

۴۸ درصد جان باختگان حوادث رانندگی، موتور سیکلت سوار‌ها هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت: همه ما زمانی که از منزل خارج می‌شویم در کمترین فاصله یک نفر از پرسنل راهنمایی و رانندگی را مشاهده خواهیم کرد. همه شهروندان به نحوی با این مجموعه در ارتباط هستند به همین سبب به دنبال تجهیز این نیرو هستیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در کرونا، در آلودگی هوا و در سرما و گرما، نیرو‌های راهنمایی و رانندگی به وظیفه خود عمل می‌کنند و هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند، افزود: امروز ترافیک تهران روان است و این تلاش نیرو‌های راهنمایی و رانندگی است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه جان باختن یک نفر نیز برای ما قابل قبول نیست، عنوان کرد: در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۳۵ درصد جان باختگان مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود، اما امروز این رقم به ۴۸ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه جریمه ماسک نزدن امروز تعبیه شده است، اما ما باز هم تلاش می‌کنیم با تذکر امور را جلو ببریم و پروتکل‌های بهداشتی را وضع کنیم، افزود: اگر افرادی باز هم قانون‌شکنی کنند، قطعاً آن‌ها را جریمه خواهیم کرد؛ به پلیس مترو نیز مجدداً تأکید کرده‌ایم که حتی یک نفر را بدون ماسک به داخل مترو راه ندهند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه امروز جامعه هدف پلیس راهنمایی و رانندگی همه مردم هستند، گفت: همین مقوله حساسیت کار پلیس راهنمایی و رانندگی را مشخص می‌کند و در همین راستا مرکز هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی دو سال پیش در تهران افتتاح شد که در غرب آسیا بی نظیر است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: امروز جان باختن یک عضو یک خانواده متوسط در سانحه رانندگی منجر به از هم پاشیده شدن آن خانواده می‌شود، ما باید این اتفاق تلخ را به حداقل برسانیم، امروز بی تعارف باید گفت که تخلفات رانندگی توسط موتورسواران در تهران زیاد است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه با آمدن کرونا، استفاده از موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است؛ زیرا قیمت کمتری دارد و به راحتی می‌توان با آن وارد طرح ترافیک شد و شهروندان را سریع‌تر به مقصد می‌رساند، اما قانون‌گریزی موتورسواران زیاد شده است، برخی موتورسواران امروز محل امن پیاده رفتن شهروندان را ناامن کرده‌اند.

وی افزود: طرح‌های زیادی را برای این قانون‌گریزی‌های موتورسواران اجرا خواهیم کرد و از آن خسته نخواهیم شد، اما زمانی ما به نتیجه خواهیم رسید که شهروندان نیز با ما همراه شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه امروز در تهران چهار میلیون خودرو و سه و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد، گفت: این تعداد کار را بسیار سخت می‌کند؛ با وجود این، زمانی که ما موتورسواران متخلف را توقیف می‌کنیم، مورد نقد قرار می‌گیریم؛ موتورسوارانی که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار