چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بانوان ایران اسلامی مغلوب جنگ تبلیغاتی دشمن نخواهند شد

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: امروز بانوان ایران اسلامی، سربازان با وفای ولایت هستند و در جنگ تبلیغاتی دشمن در عرصه رسانه مغلوب نمی‌شوند و به عبارت دیگر آنها با عدم تزریق نگرانی در خانواده و روحیه‌بخشی به سایر اعضا حامی خانواده هستند.
کد خبر: ۴۲۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ - 21October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست تخصصی نقش زینبی زنان امروز در آیینه دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از بانوان فعال فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهیدان، اظهار داشت: کار انقلابی حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا در جهت زنده نگاه داشتن یاد شهیدان کربلا، همان فضیلتی است که رهبر معظم انقلاب آن را که کمتر از شهادت نمی‌دانند.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که زنان انقلابی در کشور با تأسی به حضرت زینب کبری (س) این منطق را در انقلاب گسترش داده و آن را دارای مصادیق کردند.

این مسئول با اشاره به تذکر اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریف و فراموشی دفاع مقدس گفت: متأسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم برخی جریانات سیاسی و اجتماعی کشور با آبشخور فرهنگی غرب در تلاش هستند تا راه جهاد و مقاومت را کور، بی‌نتیجه و بی‌منطق تفسیر کنند و ایستادگی در برابر مستکبرین را بی‌ارزش جلوه دهند. این در حالی‌ست که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب راهبرد اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به اهمیت حرکت حضرت زینب (س) در بیان حقایق نهضت عاشورایی اباعبدالله (ع) اشاره کرد و گفت: پس از واقعه کربلا جریان‌های زیادی به دنبال آن بودند تا این قیام را به نفع خود مصادره کنند، اما حضرت زینب (س) با یک مجاهدت همه جانبه و مطلق توانست بر هیمنه دشمنی که جنایت کرده بود پیروز شود. در عصر حاضر نیز عده‌ای در تلاش‌اند تا دفاع مقدس را به انحراف بکشانند که باید پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان حقایق این حماسه جاوید مانع تحریف آن شوند.

وی تأکید کرد: زنان مجاهد و مجاهدپرور ایران اسلامی هم در دوران دفاع مقدس و هم در ادامه این حرکت مبارک؛ همسنگر مجاهدان بوده و دوشادوش آنها در عرصه‌های مختلف حضوری جدی داشته و دارند و همین حضور باعث سربلندی و عزت آنها شده است.

این مسئول در تشریح ابعاد نقش‌های زینبی بانوان در دوران دفاع مقدس و عصر حاضر گفت: ما همواره شاهد آن هستیم که بانوان در عرصه‌های مختلفی حمایتی و پشتیبانی، همفکری و هم‌نظری در اندیشه، معرفتی و بصیرتی، روحیه‌بخشی و پرانگیزگی، تبیینی و اقناعی، افشاگری و رسواسازی چهره دشمن، صبر و مقاومت، سپاسگزاری، صبر و شکر در برابر مصائب، ولایتمداری و همچنین جهادگری در میادین مختلف نقش‌آفرینی داشته و دارند.

یوسفعلی‌زاده در پایان تأکید کرد: امروز بانوان، سربازان با وفای ولایت هستند و در جنگ تبلیغاتی دشمن در عرصه رسانه مغلوب نمی‌شوند و با عدم تزریق نگرانی در خانواده و روحیه‌بخشی به سایر اعضا حامی خانواده هستند.

در ادامه این مراسم حمید جهانگیر فیض‌آبادی پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به موضوع تحریف دفاع مقدس گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از رسانه‌ها یا تریبون‌ها اصرار دارند که حضور بانوان را در خط مقدم جبهه‌ها به جامعه القا کنند این در حالی‌ست که چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد چراکه در طول دفاع مقدس به خاطر شرایط خطرناکی که بر مناطق عملیاتی حاکم بود رزمندگان معتقد بودند که تا وقتی که مردان زنده و حاضر هستند هیچ زنی حق حضور در آن مناطق را ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با ذکر مصادیقی یادآور شد: حتی در روزهای نخست جنگ تحمیلی که هنوز خرمشهر سقوط نکرده بود بانوان فقط اسلحه به دست رزمندگان می‌رساندند و یا فقط کارشان امدادگری بود و حتی مرحومه مرضیه حدیدچی معروف به دباغ، که تنها فرمانده زن سپاه کشور است، نیز در خاطرات خود به این مسئله اذعان داشته است.

در این مراسم «مهدیه خادم»، پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه و نیز سکینه نیک مدیر مدرسه حضرت خدیجه (س) به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نقش زنان در دفاع مقدس و در مقطع کنونی بر اساس سیره حضرت زینب کبری (س) پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار