مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

طرح شهید «بهنام محمدی» در 34 مدرسه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از عملیاتی شدن طرح شهید «بهنام محمدی» با همکاری آموزش و پرورش و سپاه در 34 مدرسه استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ - 21October 2020

حضور ۵۵۰ هزار دانش‌آموزدر جنگ تحمیلی/ طرح شهید «بهنام محمدی» در مدارس اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «محسن امانتی» مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی امروز در دیدار مسئولان سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: با صدور فرمان تاريخی حضرت امام خمينی(ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشكيل بسيج مستضعفين، پايگاه‌های مقاومت در مساجد، حسينيه‌ها، ادارات،  كارخانجات و مدارس به‌صورت خودجوش و مردمی شكل گرفت.

وی افزود: با واگذاری مسئوليت بسيج به سپاه پاسداران و شروع جنگ تحميلی، پايگاه‌های مقاومت بسيج در مدارس نيز همچون ديگر اقشار بسيج برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرايط به جبهه‌های جنگ حق عليه باطل فعال شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی به نقش دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طی هشت سال دفاع مقدس 550 هزار دانش‌آموز به جنگ اعزام شدند كه  از این تعداد بيش از 36 هزار نفر شهيد و مفقودالاثر، 2 هزار و 853 نفر جانباز و دو هزار و 433 نفر آزاده تقديم دفاع از انقلاب اسلامی کردند.

امانتی با بیان اینکه هم‌اکنون 78 درصد جامعه دانش‌آموزی خراسان جنوبی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند و در 73 درصد مدارس استان واحد مقاومت دانش‌آموزی فعال است، اضافه کرد: بسیج دانش‌آموزی توجه و تمرکز خاصی به حوزه‌های علمیه، مجموعه فرهنگیان و سپاه برای تربیت نیرو برای این نهادهای مهم دارد.

وی از عملیاتی شدن طرح شهید «بهنام محمدی» با همکاری آموزش و پرورش و سپاه در 34 مدرسه استان خبر داد و بیان داشت: این طرح اتصال سه رکن، مدرسه، مسجد و منزل است و والدین نیز علاقه زیادی به مدارسی که طرح در آن اجرایی می‌شود، دارند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی برگزاری اردوهای جهادی دانش‌آموزی را از برنامه‌های فرهنگی بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته 8 هزار و 640 نفر روز با ظرفیت 864 دانش‌آموز کار جهادی در استان انجام شده است.

امانتی اجرای طرح «یاوران ولایت» را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی ذکر و خاطرنشان کرد: طرح «یاوران ولایت» از طرح‌های مهم بسیج دانش‌آموزی برای تربیت فرماندهان پایگاه‌ها است و هم‌اکنون 215 دانش‌آموز طرح ولایت از بین نخبگان دانش‌آموزی فرمانده بسیج را برعهده دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار