معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین یکی از نمادهای بزرگ ایثار کشور خواهد شد

«علی فرخزاد» گفت: محل مناسب باغ موزه دفاع مقدس استان و موقعیت توپوگرافی شبیه به مناطق جنگی آن، یکی از نقاط مثبت این پروژه بزرگ فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ - 22October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، «علی فرخزاد» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه بررسی و هماهنگی روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که امروز (پنجشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم فاز نخست این پروژه را در خرداد سال آینده افتتاح کنیم.

وی افزود: متأسفانه ساخت باغ موزه دفاع مقدس که امروز از آن به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس یاد می‌کنند در خیلی از استان‌ها اجرایی و به پایان رسیده اما قزوین جزو استان‌هایی است که در ساخت این پروژه مهم تأخیر داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار قزوین و تشکیل یک کمیته تخصصی، تقسیم کار خوبی در استان صورت گرفته و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح فاز نخست پروژه باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت پروژه، تکمیل کامل آن نیاز به یک بازه زمانی پنج سال دارد اما تلاش می‌کنیم با تأمین بودجه فاز به فاز پیش برویم و فاز نخست نیز در خرداد سال آینده افتتاح شود.

فرخزاد اضافه کرد: فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در یک طبقه به همراه فضاسازی محوطه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مجاورت این مجموعه با تپه شهدای گمنام، مشرف بودن به شهر و نزدیکی به اتوبان از نقاط مثبت این پروژه است.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به محل ساخت باغ موزه دفاع مقدس، وجود تلی سی یژ و بیمارستان هزار تخت خوابی در بالادست این پروژه می‌تواند امتیاز ویژه ای برای جذب توریسم محسوب شود.

وی در پایان یادآور شد: ساخت باغ موزه با توجه به محل قرارگیری آن، این پروژه را به یک پروژه فرا استانی تبدیل کرده و امیدواریم بتوانیم با تأمین اعتبار، شاهد افتتاح آن در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها