شهید «صفر زارعی»؛

تا زنده‌ایم باید در برابر ستمگران بیاستیم

شهید شهید «صفر زارعی» اعتقاد داشت تا زمانی که ما زنده‌ایم ستمگران در دنیا نباید بتوانند ستمگری کنند و انقلاب اسلامی ما تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 22October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید شهید «صفر زارعی» در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از حمله نیروهای رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید «صفر زارعی» در سال 1343 در روستای کهق، یکی از روستاهای شهرستان مراغه در یک خانواده فقیر و معتقد به اسلام دیده به جهان گشود. وی با آغوش پر مهر پدر و مادر مهربان انس یافته بود که به ناگاه دست پر مهر پدر از سرشان کوتاه شد.

این مسئله مشکلات مالی متعددی را بر آنها وارد نمود و به این ترتیب از تحصیل باز ماند. به همین جهت به شغل قالیبافی مشغول شد و توانست با این کار در جهت امرار و معاش خانواده اش اقدام نماید. همزمان با ایجاد بلوغ فکری در خود، مبدا خود را خدا قرار داد و خدا را ناظر بر اعمال خود دانست.

در ماه محرم در مسجد روستای کهق در مراسم سینه زنی و زنجیر زنی شرکت می‌کرد. علاقه شدیدش به اسلام و معارف الهی عامل شرکت در کلاس‌ها ‌حسینیه روستا بود و در آن کلاس‌ها به قرائت قرآن مشغول می‌شد. او اعتقاد داشت تا زمانی که ما زنده‌ایم ستمگران در دنیا نباید بتوانند ستمگری کنند و انقلاب اسلامی ما تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

همچنین وی علاقه وافری به حضور در جبهه داشت چرا که دفاع از سرزمین آبا و اجدادی خود را وظیفه اصلی خود می‌دانست. به همین دلیل قبل از موعد اعزام به خدمت مقدس سربازی از طریق بسیج عازم جبهه های حق علیه باطل شد و نهایتاً در سال 1363 در شهر اسلام آباد به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار