پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مقاومت و ایمان راسخ از علل مهم پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بود

حاج «جعفر داروئیان» با بیان اینکه مقاومت و ایمان راسخ از علل مهم پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بود، گفت: در دفاع مقدس عملکرد بسیجیان زبان‌زد عام و خاص بود و با همان عملکرد هم توانستیم بر قدرت‌های استکباری فائق آمده و شکست‌شان بدهیم.
کد خبر: ۴۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 22October 2020

حاج «جعفر داروئیان» از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی به خاطرات حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و برادر شهیدش حاج «رضا داروئیان» اشاره و اظهار داشت: من با حاج «رضا داروئیان» در دوران دفاع مقدس هم‌رزم و در یک گردان بودیم که در عملیات والفجر 8 قرار بود او به عنوان غواص و من هم به عنوان خط‌شکن به سمت رود اروند حرکت کنیم. وقتی به اروند رود رسیدیم به حاج رضا گفتم وقتی عملیات تمام شد علامتی به من نشان بده که بدانم تو زنده هستی.

وی افزود: ما با قایق به آن سوی اروند حرکت کردیم و با موفقیت توانستیم به آن طرف اروند برسیم که در همان لحظه متوجه شدیم تانکی حرکت می‌کند که با آر پی جی آن تانک را زدیم تا زحمات همرزمان‌مان به هدر نرود و سپس حاج رضا علامت داد و من فهمیدم برادرم زنده است.

داروئیان تصریح کرد: در آن عملیات شهید «عبدالله شکوفه» مجروح شد که با فریاد گفتم عبدالله چه شده است که در همان لحظه دعوت حق را لبیک گفت و به درجه شهادت نائل شد.

پیشکسوت دفاع مقدس استان ابراز داشت: در عملیات والفجر 8 حاج رضا در حین مجروحیت با فریاد گفت چند عراقی در محل مخفی شده‌اند که ظاهرا قصدشان هم به رگبار بستن ما بود که خوشبختانه با هوشیاری همرزمان‌‌مان حرکت آن‌ها را خنثی شد و آن‌ها به اسارت درآوردیم که این خاطرات بخش مهمی از عملیات والفجر 8 بود.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه به حضورش در عملیات‌های مختلف اشاره کرد و تاکید کرد: من در عملیات مهم دفاع مقدس از جمله خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و 5 و همچنین تعدادی از عملیات‌های آزادسازی از جمله سوسنگرد حضور داشتم.

داروئیان مقاومت و ایمان راسخ و اعتقاد به خداوند متعال را از علل مهم پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در دفاع مقدس عملکرد بسیجیان زبان‌زد عام و خاص بود و با همان عملکرد هم توانستیم بر قدرت‌های استکباری فائق آمده و شکست‌شان بدهیم. مقاومت از عمده‌ترین دلیل پیروزی ما در دفاع مقدس بود که در عصر حاضر نیز باید با مقاومت در برابر دشمنان بایستیم و بر مشکلات غلبه کنیم، همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز به مساله مقاومت تاکید کرده‌اند.

وی در پایان درخصوص اینکه چه توصیه‌ای به جوانان درباره فرهنگ جهاد و شهادت دارد، گفت: جوانان عزیز باید در همه مسائل مختلف در جامعه از جمله مسائل دفاع مقدس با شجاعت و روحیه شهادت طلبی تصمیم گرفته و با قدرت پیش بروند و مسئولین جامعه هم باید بیش از پیش به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان امروزی تلاش کرده و این روحیه را در جامعه ترویج کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها