توافق بغداد و لندن برای حرکت به سوی همکاری راهبردی

اعلام دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق گزارش داد که بغداد و لندن بر سر گام‌ برداشتن در جهت همکاری راهبردی توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ - 22October 2020

توافق بغداد و لندن برای حرکت به سوی همکاری راهبردیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، امروز گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور و «بوریس جانسون» همتای انگلیسی او در لندن با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار، مسائل دارای اهمیت مشترک و جدیدترین تحولات، وضعیت سیاسی و امنیتی عراق و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که الکاظمی و جانسون همچنین درباره توسعه روابط دوجانبه «در راستای خدمت به صلح، ثبات داخلی و منطقه‌ای» رایزنی کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی الکاظمی در ادامه اعلام کرد که در این دیدار، بر سر گسترش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، سیاست، اقتصاد در سایه کاهش قیمت جهانی نفت و شیوع ویروس کرونا در جهان و بر گام‌ برداشتن در جهت همکاری راهبردی توافق شده است.

سفر الکاظمی در حالی به انگلیس صورت می‌گیرد که او پیش از این سفر به انگلیس به آلمان و فرانسه سفر کرده بود.

مشاور نخست‌وزیر عراق، پیشتر، در توضیح اهداف و برنامه‌های سفر الکاظمی به چند کشور اروپایی گفته بود که این سفرها در وهله نخست دارای بُعد سیاسی هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار